Mijn MacBook's Pro 2009 worden snel heet, ook op batterij.

January 2014 aangepast in Hardware problemen
Mijn MacBook's Pro 2009 worden snel heet, ook op batterij. Tevens traag en de cursor wil dan ook een eigen leven leiden.
Geheugen kaart probleem?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Kijk eens na in de Activity Monitor welke processen er veel CPU capaciteit/energie gebruiken.
  • Bedankt voor je reactie. Activiteitenweergave (Alle processen) geeft aan dat WindowServer, Finder en Kernel_task zijn de CPU's die het meest gebruiken. Onder Activeringen en onder Geheugen bleef Kernnel_task aan de top. Is dit wat je bedoelt?
  • timoshatimosha    Moderator
    Het was eigenlijk de bedoeling om te weten te komen hoeveel CPU capaciteit die processen gebruiken. Normaal gebruiken die drie processen niet meer dan een paar procentjes CPU capaciteit. Daar kan een MacBook Pro niet van warm worden.
  • Hoi, ik zou heel snel eens naar een Apple service punt gaan!
    Ik heb mezelf een paar jaar geleden in de vingers "gesneden" met een 15" MBPro uit 2007. De mijne was toen net iets ouder dan 4,5 jaar en viel toen net buiten de "coulance regeling", om het maar even zo te noemen.
    Apple heeft vaker gratis reparatie programma's voor MBP-laptops die max. 4,5 jaar oud zijn. Vanaf 5 jaar en ouder noemt Apple het apparaat "vintage" ...! Wie weet valt die van jou daar ook onder.
    Je weet maar nooit.
  • Probeer eens met schijfhulpprogramma de schijfbevoegdheden te controleren en eventueel te herstellen, dit wil nog wel eens helpen.

Log In of Registreer om te reageren.