Imac 27 gaat niet meer "aan"

Beste allemaal, sinds kort hebben wij het probleem dat onze IMac 27" niet meer "aan" wil met de aan/uit schakelaar op achterzijde. Stroomvoorziening is in orde, 10 seconden de aan/uit knop indrukken helpt ook niet.
Heeft iemand dezelfde ervaring gehad of tips voor mij, voordat ik de IMac ga demonteren?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Hoor je iets van geluid wanneer je die aan wilt zetten? (Cru om te zeggen, ander stekker geprobeerd?) Hoe oud is het toestel?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Krijg je hem toch aan dan kan je via Systeemvoorkeuren instellen dat ie automatisch moet opstarten wanneer het toestel stroom krijgt. https://www.appletips.nl/os-x-automatisch-opstarten-na-stroomonderbreking/
  • Als de imac zulke problemen vertoont, kun je soms geluk hebben als je de stroomkabel uit het stopcontact trekt en na 15 sec. weer erin steekt; de iMac gaat dan een uitgebreide reset/zelftest uitvoeren..
    wie weet helpt het
  • Is van 2011, geeft geen enkel teken nog geluid, stekker omgewisseld zonder succes. Helaas.
    Ik zal de iMac maar ontmantelen en de voeding doormeten en mogelijk vervangen.
    In ieder geval dank voor jullie reacties.
  • January 2019 aangepast
    Heb ik ook een keer gehad toen de schakelaar blijven indrukken en toen deed hij het weer, vanaf die tijd staat hij altijd aan.
    Dus lag bij mij aan de schakelaar.
Log In of Registreer om te reageren.