Contacten op telefoon naar sim of iCloud kopiëren

Hallo,

Ik ben recentelijk van een iPhone 6 naar een iPhone XR gegaan, en nu zijn er een flink aantal contacten die op mn iphone6 stonden niet meegegaan naar de XR. Blijkt dus om telefooncontacten te gaan, de contacten die op mn simkaart stonden zijn wel keurig meegegaan. Is er een manier om de telefooncontacten alsnog op mn nieuwe telefoon te krijgen? (het zijn er teveel om ze over te typen, en ik heb geen Gmail account)

Thanks!

groet,
Pjotr

Reacties

  • Contacten overzetten van iPhone naar iPhone
    Blijf je Apple trouw, dan wil je natuurlijk je oude telefoon legen en verder werken met je nieuwe iPhone. Je kunt je contacten super simpel overzetten van iPhone naar iPhone via de iCloud.

    Je start met het overzetten van je contacten van je iPhone naar de iCloud.

    Klik op het icoontje ‘Instellingen’
    Selecteer vervolgens ‘Mail, Contacten, Agenda’
    Klik op ‘Importeer simcontacten’
    Al je contacten worden nu geupload naar de iCloud. Mocht je iPhone ooit gestolen worden, kwijt raken of kapot gaan, dan heb jij altijd je contacten nog in de iCloud.

    Je bent nu klaar om jouw contacten naar je nieuwe iPhone te kopiëren. Dat doe je als volgt:

    Meld je nieuwe iPhone aan bij Apple iCloud
    Selecteer ‘Instellingen’
    Selecteer vervolgens ´Mail, Contacten, Agenda´
    Selecteer daar ´iCloud´
    Vink vervolgens ´Contacten´ aan
    Klik op Combineer en Bewaar
    En voilà, al jouw contacten zijn overgenomen naar je nieuwe iPhone. Ze worden automatisch vanuit Apple’s iCloud gekopieerd.
  • Hi Frank,

    Dank voor je uitgebreide antwoord. Op deze manier heb ik inderdaad de meeste contacten naar mijn nieuwe telefoon gekregen, echter enkele contacten schijnen denk ik op mijn telefoon te staan ipv op mijn sim en deze zijn dus niet mee gemigreerd. Enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg?

  • Op mijn nieuwe telefoon staan 1712 contacten en op mijn oude telefoon 2499, ik mis dus 787 contacten..
  • January 2019 aangepast
    iPhone leest de sim niet uit, je kan de sim contacten wel importeren vanaf je sim kaart.

    Wanneer je een contact open welke niet over gegaan is zie je dan iets als 'automatisch via Siri' staan, dit zijn geen echte contactpersonen, maar door Siri gevonden namen in bijvoorbeeld mailtjes, deze worden, volgens mij, niet overgezet via de iCloud.

    Een andere mogelijkheid is dat je groepen heb in de contacten, dit zou je moeten zien in de contacten app links boven, misschien dat niet alle groepen overgezet zijn.
  • Pjotrpravda,

    het kan zijn dat er inderdaad een heleboel adressen zijn die je niet meer gebruikt.
    en toch worden mee geteld zie hier hoe je dat kan oplossen.
    https://www.appletips.nl/recent-gebruikte-e-mailadressen-verwijderen/
    groetjes Frank
Log In of Registreer om te reageren.