ziggomail verwijdert mails op mijn laptop

Ik heb sinds een paar maanden een macbook. Ik merk nu dat ziggo (na 3 maanden) automatisch al mijn mails verwijdert!!!! waar kan ik deze instelling veranderen!? gelukkig kan ik ze op mijn Mac wel blijven lezen.

Reacties

  • Het lijkt erop dat je POP en IMAP door elkaar gebruik. Waarschijnlijk is de account op de Mac ingesteld als POP en op de MacBook als IMAP.

    Dit kun je zien als je in Mail naar voorkeuren ga en dan kies voor Accounts, onder de nam van de mail account staat dan POP of IMAP.
  • January 2019 aangepast
    Klopt !! Dus heb ik de MacBook ook POP ingesteld.....maar dat is het ook niet.....
  • timoshatimosha    Moderator
    Je zou het beter andersom doen. In plaats van het antieke POP het IMAP protocol gebruiken op beide Macs.
  • Pop is een protocol dat de mail ophaalt van de server. Deze wordt dan na, in jouw geval 3 maanden van de server verwijdert.
    De mail staat dus niet meer op de server en kan dus niet meer door de MacBook opgehaald worden.

    IMAP haalt de mail niet op, maar laat deze op de server staan, voordeel als je iets doe op de ene mac, mail lezen beantwoorden, zie je dit ook op de andere mac.
  • Hartelijk dank voor de uitleg, maar ik ben hier te blond voor geloof ik:
    mijn mac heeft pop, maar bewaart wel alle mails en mijn macbook heeft imap en die verwijdert de mails na 3 maanden........... ik geef het op 😥
  • Probeer toch nog een keer om het uit te leggen :)

    De situatie situatie aan het begin:
    De Mac haalt alle mail via POP op. Daarmee wordt een trigger gestart dat de mail nog 3 maanden bij Ziggo mag blijven staan en daarna verwijdert moet worden.

    De Macbook verbind met IMAP en kijkt altijd wat er op de server bij Ziggo staat. Doordat de Mac het signaal heeft gegeven om alle mail na 3 maanden van de server te verwijderen ziet de Macbook de mail na 3 maanden niet meer op de server staan en zal deze dus ook niet meer tonen.


    Het beste is om beide account in ieder geval het zelfde in te stellen, allebei POP of allebei IMAP.
    Ik zou altijd voor IMAP kiezen, omdat ik dan kan zien op beide Mac's wat ik op een van de twee Mac's doe, mail bijvoorbeeld als je mail beantwoord of verwijder.
    Maar ook als je voor POP kies zal het vanaf nu het niet meer gebeuren dat op de Macbook de mail na 3 maanden verdwijnt. Je moet alleen als je mail verwijder dit altijd op beide Mac's doen en zie je bijvoorbeeld niet als je op de andere Mac mail beantwoord heb.
Log In of Registreer om te reageren.