iPhone/gmail: dit bericht is niet gedownload van de server

Goedendag, iPhone8Plus (G)mail: Gisteren een aantal mails op mijn iPhone8Plus ontvangen; een aantal blijft 'onleesbaar' staan met de kreet
"dit bericht is niet gedownload van de server".
Al van alles geprobeerd. Mails worden & blijven niet leesbaar.
Telefoon herstart. Mail afgesloten en weer opgestart. Paar uur laten liggen. Niks werkt tot nu toe.
*Wie weet raad?*
p.s. de mails zijn op mijn Apple Macbook Pro 13" gelukkig wel goed te lezen.

Reacties

  • HELP!
    ('Weet iemand hier iets op?").
  • Help! (Aub).
  • Wat je kunt proberen is mail op de Macbook verplaatsen en anders misschien je gmail account een keer opnieuw op de iPhone instellen?
  • GOEIE TIP! Ga ik proberen. Dank je wel.
  • p.s. ALLE andere mails komen wel goed binnen, het zijn er maar een paar. Dus op zich werkt Gmail op de iPhone verder perfect, dat is het rare.
    p.s. Kan het ook zijn omdat het hele oude mails zijn uit een HOTMAILaccount die ik nu heb geforward naar Gmail omdat ik mijn HOTMAILaccount heb opgeheven?
  • @jemmie : k heb beiden geprobeerd maar heeft helaas niet geholpen.

    p.s. Kan het ook zijn omdat het hele oude mails zijn uit een HOTMAILaccount die ik nu heb geforward naar Gmail omdat ik mijn HOTMAILaccount heb opgeheven?
  • Wat gebeurt er als je op Mac deze mails naar je zelf stuur?
  • @jemmie: heb mails aan mijzelf gestuurd, zoals je had voorgesteld. Verandert er niets aan.
    Ik las ergens op internet dat het te maken kan hebben met verouderde 'pop3' of i.d. protocollen waardoor dit soort oudere berichten niet meer wordt ondersteund.
    Ik laat het erbij nu. Op de computer kan ik ze allemaal zien, op de telefoon de helft. Het zij zo.
    DANK voor je meedenken.
    Discussie kan voor mij gesloten worden.
    Groet, Paul.
  • Dan sluit ik de melding

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.