Airport met USB vervangen door ????

Ik gebruik een Airport voor mij WiFi verdeling en daarop in de USB aansluiting een HDisk voor Time machine.
Maar Apple maakt Airports niet meer, als ik die moet vervangen kan ik dan elke WiFi base nemen met een USB aansluiting ?
Of moeten die aan speciale eisen voldoen om Time machine te laten werken ?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Als je die wilt laten vervangen, kan je nog altijd bij Apple aankloppen en hopen dat ze nog vervang toestellen hebben. Maar als je een alternatief zoekt, dan raad ik je aan om naar een WiFi mesh station te kijken. Het zorgt zo dat over heel je huis overal internet is. En daarnaast ook en netwerkschijf te kopen, die je dan kan omvormen naar een TimeMachine, voor je computer. Het grote voordeel bij een netwerkschijf is dat je die eender waar in je netwerk kan plaatsen. Maar het overal even snel zal gaan. Als bijkomende kan ik je aanraden om dan een netwerk schijf te zoeken die uit meerdere schijven bestaat, zodat je die in RAID-1 kan plaatsen. (schijven worden virtueel in 2 groepen verdeeld en de ene neemt een kopie van de andere zodat de kans kleiner is dat je de gegevens kan verliezen.
  • Zonder dat ik het gepland had loopt mijn USB schijf nu ook als netwerkschijf. Ik heb een UTP naar mijn iMac getrokken om de Wifi voor de anderen "minder te belasten".
    Mijn iMac Wifi daarna afgeschakeld en mijn Time machine bleef netjes lopen, over UTP naar de Telenet modem en vandaar over Utp naar Airport en zijn USB uitgang...

    Elke schijf die mijn Mac ziet "hangen" kan hij gebruiken als Time Machine, is het zo eenvoudig ?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Klopt.
Log In of Registreer om te reageren.