Indexeren van gehele hard disk levert slechts 812 bestanden op.

Ik had problemen met indexeren van de HD. Die zijn nu opgelost door opnieuw indexeren van de hele HD van mijn Macbook met behulp van de terminal commando's die Appletips aangeeft. Maar na uren werken met mijn Macbook blijft het aantal bestanden in de map GA-RECENT / Navigatiekolom-Finder-RECENT beperkt tot 812. Ik heb een paar duizend jpeg- en mp3- bestanden op de HD staan, alsmede honderden Pages- en Numbers-bestanden.
Die zie ik slechts beperkt: 812 dus. Raar. Wie weet wat er is.

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Die recent map, het blijft een terugkerend probleem. Dit is slechts een map met alle bestanden die je laatst gebruikt hebt, naar mijn weten is dit geen overzicht van alle alle alle bestanden die je op je Mac hebt. Daarbij zijn dit snelkoppelingen en geen duplicaat van het echte bestand. Meer info: https://www.appletips.nl/macos-high-sierra-recent-geopende-bestanden-bekijken-finder/
  • Je zou toch denken, dat recent gebruikte bestanden daarin staan. Maar die recente bestanden staan er nu juist niet in. Alleen die oude 812 eerdere bestanden.
    Daarnaast...het scherm RECENT bevat een lange "zoek naar" balk (bijna scherm breed). Als ik daar een zoekitem in wil typen, gooit hij hem er meteen uit. Dan komt er een schermpje "Finder is onverwacht gestopt".
    Het klein zoekbalkje rechtsboven werkt wel.
    Het probleem doet zich voor sinds de upgrading van High Sierra naar Mojave.
Log In of Registreer om te reageren.