iMovie 10.6.1 - sommige foto's zijn zwart als ik in iMovie wil gebruiken

June 2017 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Helaas heb ik nog steeds geen oplossing gevonden. Ik ben bezig met een filmpje te maken in Imovie. Sommige foto's die ik in mijn project media zie staan worden niet getoond in de tijdslijn. Hoe ik ze er ook in sleep, via finder of importeer in via Foto's bibliotheek, het wil maar niet lukken. Het zijn foto's gemaakt met mijn iPhone 4S of foto's die ik via email heb ontvangen. Ik vind ook geen logica waarom de een wel en de andere niet. Ik wordt een beetje moedeloos... help!!!

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Dat komt omdat het originele bestand niet meer vindbaar is. Het enige wat je kunt doen is de zwarte foto verwijderen (niet alleen in de tijdlijn, maar ook in de 'bibliotheek') en daarna de foto's weer opnieuw toevoegen.
  • Geachte Genius, hoi Wesley.
    Ik ben hier nieuw.
    Ik heb een vraag.
    Sedert twee jaar ben ik een Apple fanaat.
    Ik heb een iphone 6s en een ipad air 2. Een macbook komt er aan.
    Vraag.
    Ik wilde voor Kerst een fimpje maken met imovie op mijn IPAD !!!
    Alles lukt tot en met muziek toe.
    Maar als ik de film wil afspelen op mijn tv met een hdmi kabel wordt de film getoond maar ik zie onder de film het schermgedeelte met " wijzigen en alle zaken die je kan doen om te bewerken". Ik krijg dus geen vol beeld om het zo te zeggen. Alles werkt wel.
    Vraag 1: hoe krijg ik een vol beeld?

    vraag 2: kan dat te maken hebben met de stand van de camera: ik maak meestal foto' s of videootjes in de verticale stand maar moet dat horizontaal zijn ?

    Vraag 3: onder op de ipad zie je een touchscreen-knop naast het deel- en verwijderteken ; een soort aanvangspijltje naar rechts wijzend. Nu komt het: als ik dit pijltje intoets, krijg ook super volbeeld maar zie nu allees de FILMPJES NOG EN NIET MEER DE FOTO'S.
    Van de fotos alleen de tekst die ik er soms inzet maar geen beeld.
    Hoe kan dat ?

    Een collega van mij zei dat het ook uitmaakt of je met een Apple device iets vastlegt of iets gebruikt dat je via whattsapp, Android apparaten of anderzijds verkrijgt en dan gebruikt in iMovie. Klopt dit.?

    Hopelijk stel ik niet te veel vragen maar ik vind het leuk ermee te werken. Kan iemand mij helpen ?

    Veel dank alvast en fijne Kerst nog

    met vr gr.

    Jan op het Veld
    Kamperland
Log In of Registreer om te reageren.