Foto’s verdwenen in IPhoto’s

December 2018 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Beste,

Heb onlangs een kettingbotsing van problemen gehad met mijn Appleproducten:

Wanneer ik mijn iPhone 7 (net nieuw) aan mijn MacBook Air koppelde kreeg ik een melding dat er een update beschikbaar was en liet hem dus bijwerken. In het midden van deze update kreeg ik een foutmelding “Onbekende fout (9)” en zat ik dus vast, via mijn air reageerde hij niet meer. Achteraf heb ik hem dan aan mijn MacBook Pro gekoppeld en ook hier lukte het bijwerken niet maar ik kon hem wel herstellen (factoryreset).
Ik wist dat ik vandaag nog een reservekopie had gemaakt dus een hard reset zou geen probleem mogen zijn maar nadat ik mijn reservekopie heb geïnstalleerd zag ik dat alles buiten mijn foto’s waren geïmporteerd. Mijn iCloud geeft aan dat er 5gig aan foto’s inzitten en toch zijn deze niet zichtbaar in mijn iPhotos op mijn Iphone. Op mijn Air en Pro staan ze wel maar ik geloof dat er een betere manier is om ze te herstellen dan alle mapjes te kopiëren en plakken naar mijn Iphone.

Heeft iemand hier ook ervaring mee en zou deze een oplossing kunnen bedenken?

Alvast bedankt!

Groeten Reinout

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Als ik zo lees, synchroniseer je dus foto's niet met iCloud?

    Via iTunes kan je dus de foto albums kiezen die je wilt synchroniseren.
  • Vroeger werden de foto’s van mijn iCloud automatisch terug op mijn gsm gezet na reset maar deze keer niet...hoe krijg ik ze dan via ITunes er weer op?

    Groeten
  • QuintenQuinten    Moderator
    Als iCloud foto's is uitgeschakeld op het toestel waarmee je wilt synchroniseren. Dan kan je in iTunes foto albums selecteren onder de sectie foto's.
Log In of Registreer om te reageren.