Gezondheid app - stappen en wandelafstand registratie niet juist

December 2018 aangepast in iOS 12
m'n man (iPhone SE) ik (iPhone 8) hebben beide een iphone, nu na ons wandelingen geeft de app. bij m'n man minder stappen en km's aan.
Ter info we weten hoe lang de wandeling is daardoor weten we dat mijn iPhone het juiste registreert.

hoe is dit op te lossen dat m'n man zijn iPone ook het juiste registreert ?

een extra vraag
ook zie ik op een voorbeeld verbruikte calorieën staan, wat ik niet op onze iphone zi staan, is dat ergens in te stellen ?


Reacties

  • Zelfde probleem met iPhone 5S en 6. Vandaag exact 7km gestapt. De 6 geeft 7km en 9.089 stappen. De 5S van mijn vrouw geeft 5,1km en 10.005 stappen. Bij elke wandeling is de 6 juist en de 5S zit er telkens ver langs. Na veel zoeken heb ik nog geen oplossing gevonden.
  • @Lebro ok, bedankt vr je feedback. Spijtig dat zoiets kan.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Het klopt dat de nieuwere toestellen een nauwkeurigere sensor hebben. Daarnaast is man/vrouw verschil helaas aan de orde, heeft te maken met de grote van de stappen. Helaas wordt dit gebruikt bij het berekenen van de afstand en niet de gps gegevens.
  • Niet alleen man of vrouw, iedereen heeft verschillende stap lengtes. Eerst maar eens uitmeten wat het beste per persoon. Hou ook rekening mee met het verschil tussen STAP of PAS lengte. 1 pas = 2 stappen!!. Het beste meten gaat op een voetpad/stoep met 30X30tegels. In de app kan je dan de lengtes aanpassen!! Succes
  • @Wesley ook bedankt vr de feedback, we gaan dit eens checken met elkaar iPhone te gebruiken. Want eigenlijk onze stappen schillen niet veel van mekaar tijdens de wandelingen.

    @Gerard56 idd kan dit verschillend zijn, maar zie niet direct waar je dit kan aanpassen in een iPhone ?
  • iPhones wisselen helpt niet, mijn 6 werkt bij mijn vrouw juist en haar 5S bij mij nog steeds helemaal fout. Als er ooit iemand weet waar de staplengte op een iPhone in te stellen is zouden wij het graag vernemen.
  • Vandaag de twee iPhones tegen elkaar in mijn borstzakje gedragen tijdens de wandeling. De 6 had 7.929 stappen en de 5S 7.916 stappen. Dat ziet er perfect uit. Bij de afstand is het 6,2km en 5,8km. Wij laten het plezier van het wandelen toch niet bederven door de verschillen van meting.
  • @Lebro gisteren onze iphones gewisseld en hadden géén verschil op enkel stappen na. We houden het in het oog ;-) .
    Ok er kan op elk toestel wat verschil zitten, géén probleem.
    Maar wou gewoon weten of we zelf iets aan de instellingen konden doen.
    En uiteraard gaan we totaal van onze wandelingen genieten, vroeger hadden we ook niks in deze aard.
    Nog Fijne feestdagen iedereen.
  • Het aanpassen van stap of pas lengte die ik in de app zelf niet in de instellingen van de iphone!!
  • @Gerard56 beetje onduidelijk, doe je dit via de iPhone ? Waar zit dan deze instelling juist ??
Log In of Registreer om te reageren.