Trage Mac (schijf) of traag internet ?

Zie het verschil niet. Mijn mac van 2011 is door diverse upgrades steeds trager geworden. Hen allerlei dingetjes geprobeerd zonder succes. Hardware test en Etrecheck tonen geen problemen. Voor Mohjave is iMac te oud.
Hogere internet snelheid of refurnish ?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Hoe veel GB is jouw toestel en hoe vol zit die?
    Hoeveel ram heb je?
    Doe je veel met bestanden over het netwerk?
  • GB is 500 waarvan helft gebruikt Ram 8GB . Doe veel met netwerk en iCloud
  • QuintenQuinten    Moderator
    De 500 GB is een fysieke harde schijf veronderstel ik, geen SSD. Verder is het werken op het netwerk ook afhankelijk van hoe snel jouw netwerk is, wie of wat er allemaal nog op jouw netwerk bezig is en hoe snel die netwerk schijf is en hoeveel RAM die schijf heeft. Mag ik ook eens vragen wat je doet op die schijf, met welke programma's?
  • Hoofdzaak video bewerking met Imovie en fotobewerking met Pixelmator. Downloaden en uploaden, mailen
  • QuintenQuinten    Moderator
    De video bewerking — als dit zware bestanden zijn — kunnen zorgen voor de vertraging. Ik zelf werk met Première Pro en als ik aan het monteren ben, zorg ik er voor dat mijn project enkel lokaal staat. Ben ik klaar verplaats ik het naar een externe server. Die fotobewerking zal niet zo’n inpakt hebben op je netwerk.
  • Ok bedankt zover . Nog een vraag: hoe weet ik of een project lokaal staat? Heeft bij Imovie de de theatermodus hier nog iets te mee te maken?
  • QuintenQuinten    Moderator
    iMovie zal jouw project standaard op jouw computer bewaren als je deze nog niet verplaatst hebt. Open maar eens iMovie met de alt ⌥ ingedrukt. iMovie zal de locatie van jouw bibliotheek vragen of een nieuwe laten aanmaken. Standaard is de locatie. ~/Movies/
  • Ik heb vorig jaar de tijd genomen om alle overtollige ballast op de computer op te ruimen. Dat heeft een perfecte snelheid weer terug bezorgd op mijn oude trouwe Mac uit 2010.
  • Het kan je harde schijf zijn, heb je al een clean install gedaan?? Dit wil nog wel eens helpen.
  • Clean Install al eens gedaan. Heel veel ballast verwijderd. Denk toch dat het meer aan internet (cloud) wil het wel eens uit proberen (hogere snelheid)
Log In of Registreer om te reageren.