Volgorde in contacten in MacOS.

Namen van contacten in MacOS onder een bepaalde letter staan niet op alfabetische volgorde, in iOS onder hetzelfde icloud account speelt dit probleem niet.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan je jouw macOS versie eens meedelen?
  • Hoi Quinten,

    Ik werk met High Sierra op een iMac uit dec. 2010
  • QuintenQuinten    Moderator
    Graag ook eens versie nummer Van High Sierra  ▸ Over deze mac (macOS 10.13.....)
  • Excuses voor mijn late reactie.
    High Sierra 10.13.6
  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je al eens gekeken naar Contacten ▸ Voorkeuren ... ▸ Algemeen ▸ Sorteer op: Voornaam? Naast al die bedrijfsnamen zag ik enkele personen waarbij het op achternaam sorteerd
  • Zo te zien maakt het geen verschil.

  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik heb je een privé bericht gestuurd met de vraag voor een screenshot als voorbeeld van een contact detail.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Op één of andere manier werden de voor en achternamen toegevoegd in het zelfde veld. Wat ik vreemd vind, dat is niet mogelijk. Heb je nog andere internet accounts met contacten in? (zit ook onder voorkeuren ▸ Accounts). Je zal ze allemaal manueel moeten aanpassen. Want normaal word de komma niet toegepast in iCloud.
  • Het lijkt er op dat het probleem opgelost is.
    Het speelde eigenlijk alleen bij zakelijke/bedrijf contacten. Ik heb bij deze contacten het "aanvink hokje bedrijf" uitgevinkt en nu lijkt alles wel op de juiste volgorde te staan.
    Bedankt voor het meedenken en de geboden oplossingen


  • QuintenQuinten    Moderator
    Super, goed dat het is opgelost. Bij deze is de discussie gesloten.
Log In of Registreer om te reageren.