Welke snelheid zou een usb 3 hub moeten doorgeven?

Heb een usb 3 hub aangesloten op een iMac (usb 3) voor externe hd's. Welke snelheid zou dit moeten geven? Geeft nu 480mb aan, zelfde als usb 2.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    December 2018 aangepast
    Als je een USB 2 toestel aansluit op een USB 3 hub is de doorvoersnelheid inderdaad 480 Mb/s. Met een USB 3 toestel zou dat ca. 5 Gb/s moeten zijn.

  • Dat begrijp ik natuurlijk. Externe hd's zitten in een usb 3 behuizing, vandaar de vraag.
  • timoshatimosha    Moderator
    December 2018 aangepast
    Externe HDD zouden in een USB 3 UASP (USB Attached SCSI Protocol) behuizing moeten zitten om een hoge doorvoersnelheid te halen. USB 3 BOT (Batch Only Transfer) zijn een stuk trager.

    Hoe dan ook USB 3 UASP of BOT HDD moeten sneller zijn dan 480 Mb/s. Ben je zeker dat het een USB 3 hub is?
  • Kan het zijn omdat het gaat om hdd schijven ipv ssd?
  • timoshatimosha    Moderator
    Een mechanische HDD is natuurlijk niet zo snel. Zeker niet als het 5400 RPM HDD is.
  • timoshatimosha    Moderator
    December 2018 aangepast
    Ik heb het eens getest. Een 1 TB 5400 RPM APFS externe HDD op een TP-Link USB 3 hub. De externe HDD zit in een USB 3 UASP behuizing:



    Voor de duidelijkheid:

    MB/s = Megabyte per seconde
    Mb/s = Megabit per seconde

    Dus 100 MB/s = 800 Mb/s ( 1 Byte = 8 bits)
  • Ja het is een USB 3 hub, externe HD net nieuw en ook USB 3. Hang ik het direct aan de mac, geeft systeemoverzicht ook 480MB aan.
  • Op zich werkt het goed zo, maar had hogere snelheid verwacht. Dus mocht je nog iets weten graag, anders vind ik het prima zo. In ieder geval bedankt voor je info en inzet!
Log In of Registreer om te reageren.