Mojave waardeloos in het gebruik

Waardeloos irritant programma.
Mijn iMac is trager en ik heb het paniekwieltje nog nooit zo vaak gezien.
Feitelijk zag ik die voorheen vrijwel nooit. iMac werkte prima en zonder problemen.
Slecht van Apple.
Laten ze goed werk doen in plaats van de bouw van een megalomaan bedrijfspand.
Echt niet goed.
Maar ja, wat doe je er aan.
Apple gaat steeds meer voor de beurs en de winst en de macht en niet meer voor de gebruikers.

Reacties

  • December 2018 aangepast
    Dit alles komt mij bekend voor alles werkt nog wel maar het strandballetje ook helaas.
    Wat ik er ook aan doe.
    Gisteren nog een schone installatie gedaan door de tip van KOR en ik moet zeggen top.
    werkt tot nu toe weer snel en geen strandbal meer.
    Kor bedankt
  • Mojave moet idd niet onderdoen voor Windows ME van destijds...
    Mijn Late 2013 Mac voelt meer aan als een Celeron 533MHz...
    En ik prbeer de Mac toch zoveel mogelijk 'brolvrij' te houden...
  • cleanmymac misschien een oplossing.
    want ik heb nergens last van
  • Ik ook niet, twee Mac's. Een MacBook Air en een iMac. Geen probleem.
    Ik vind dat Mojave minder problemen heeft dan High Sierra.

    Misschien helpt het als je een schone installatie doet, ik weet niet hoelang geleden je dat voor het laatst gedaan hebt.
  • Tot en met High Sierra werkte mijn iMac perfect, was snel en ik zag het paniekballetje nooit. Mijn iMac wordt niet intensief gebruikt als een bedrijfs pc. Geen moeilijke dingen en 'brolvrij' en altijd opgeruimd. Pas bij de nieuwe installatie met Mojave is dit ontstaan. Cleanmymac ga ik niet gebruiken (toch dank voor het meedenken). Een schone installatie wellicht wel, maar wil Kor me dan vertellen wat dit inhoud? Dank voor de tips. Mijn iMac is vier jaar oud.
  • timoshatimosha    Moderator
    @frankf

    De redenen van jouw problemen heb ik uitgelegd in onderstaand topic:

    https://genius.appletips.nl/discussion/6084/hebben-meerdere-mojave-gebruikers-last-van-het-strandballetje#latest

    dus doe daar iets aan. Nogmaals, al die cleaners en virusscanners simpelweg dumpen in de prullenmand lost het probleem niet op. Je moet die écht compleet verwijderen incl. de Launch Agents/Daemons in de user en systeem bibliotheken.
  • OK, dank! Ik heb echter nog nooit "cleaners" of virusscanners nodig gehad, laat staan geïnstalleerd. Dit is mijn tweede iMac sinds tien jaar. De huidige is 4 jaar oud. Nog nooit problemen gehad en altijd voorzichtig met wat ik doe. De probleempjes zijn er echt pas sinds de nieuwe update. Gewoon meteen daarna.
  • December 2018 aangepast
    Kun je met macOS Recovery Mojave niet opnieuw installeren zonder files te beschadigen ?
    Dat heeft bij mij eens geholpen , duurde wel even, maar uren minder dan volledig clean met Time Machine.
  • timoshatimosha    Moderator
    @theo

    Als je dat wil doen kan je beter de macOS Mojave "full install" uit de Mac App Store downloaden en installeren.

    Voor het overige kan ik alleen maar zeggen dat ik genoemde problemen met Mojave niet heb. Ook niet op een "oude" MacBook Pro Mid 2012.
  • Ik geloof je graag Timo...
    Gisteren de update geinstalleerd...
    Mijn late 2013 Mac met Fusion HD en 8Gig ram boot nu even snel op
    als de z/w televisie van mijn ouders zaliger uit de jaren 60...
    Hij wordt wel niet zo warm...
    Het is om een oog uit te schreeuwen...om het op zijn vloms te zeggen...
  • timoshatimosha    Moderator
    @Wally_

    Alle problemen met Mojave die ik tot nu toe gezien heb waren te wijten aan incompatibele bloatware van HP, Canon, Brother, Epson, enz... Na het compleet verwijderen van die overbodige software werkte alles weer zoals het moet.

    Kijk eens in de user en system bibliotheken wat daar allemaal resident geladen wordt met Launch Agents/Daemons.
  • December 2018 aangepast
    Geen third party hardware drivers of software geinstalleerd...
    Screenshotje van de system bib Launch Agents/Daemons...
    User bib is empty...
    Wat ik wel heb gemerkt dat er aantal niet 64 Bit programma's aanwezig zijn...
    Voornamelijk Office onderdelen...(communicator ed...)
    Zelfs een aantal uit de AppStore...
    Ik zeg er ook bij dat de cold boot-up time minder slecht is geworden...maar nog altijd tergend traag is...
    Waarschijnlijk te maken met een indexing na de installatie van de update...

  • timoshatimosha    Moderator
    MS Communicator enz... zijn 32-bits onderdelen van MS Office 2004 en 2008. Kijk ook eens na in de Activiteitenweergave wat mds en mdsworker aan het uitspoken zijn.
  • CPU en Geheugen...
    'Lijken' mij geen 'vreters' te zijn...right..?



  • Ik heb hier allemaal niks aan. Sorry hoor, maar ik ben geen prof. Ik constateer ALLEEN dat met de nieuwe update Mojave mijn iMac van vier jaar oud plots traag is en knudde. Het blijkt dat mijn printer plots ook niet meer werkt.
  • timoshatimosha    Moderator
    December 2018 aangepast
    @ReneR

    Ik heb hier allemaal niks aan.


    Sorry, ik probeer alleen maar te helpen om de redenen te achterhalen. Mijn oprechte excuses omdat jij daar allemaal niets aan hebt. Ik ga het hier bij laten.
  • Mijn fout eveneens en dus sorry. Mara ik ben een hui-tuin en keuken gebruiker, dus heb er niet veel kijk op. Daarom in feite juist een iMac voor het gebruikersgemak. Apple Care gebeld en de jongeman heeft me goed geholpen in drie kwartier tijd. Alles werkt wel weer als vanouds. Ook de printer. Ik was even bang dat hij 'te oud' was geworden, net als vorig keer mijn Canon spiegelreflex camera die niet meer ondersteund werd (dus een card-reader gekocht).

    "Hallo René
    Klik op de onderstaande koppeling als u dit incident opnieuw moet openen.

    Incident: 100703189952

    Op basis van de door u verstrekte gegevens denken we dat u de volgende informatie nuttig zult vinden:

    Het NVRAM of PRAM van de Mac opnieuw instellen
    De System Management Controller (SMC) van een Mac opnieuw instellen
    De veilige modus gebruiken om problemen met de Mac op te sporen"
Log In of Registreer om te reageren.