Intensieve gebruiker Adobe LR5 in combinatie met PS CS6 ext.

Heb pas mijn iMac 27 mid 2010 naar OS High Sierra upgradet. Heb me ook Tony Kuyper panels aangeschaft en geïnstalleerd in PS. Sindsdien werkt zowel LR als PS zeer traag, ook andere toepassingen naar mijn gevoel. Wat kan ik verhelpen? Kan ik bv een externe SSD aanschaffen om deze uitsluitend te gebruiken om LR en PS te draaien, of sla ik hier de bal compleet mis?
Hier de gegevens van mijn imac: mac OS High Sierra 10.13.4 processor 2,8 GHz Intel Core i5, geheugen 4 GB 1333 MHz DDR 3, videokaart ATI Radeon HD 5750 1024 MB, deze mac heeft 4 geheugensleuven elk geschikt voor een module van 1333 MHz DDR 3, 2 sleuven in gebruik, 2 x 2GB, 2 sleuven leeg.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    4 GB ram is zeer weinig, dat is het minimum van High Sierra, wat nodig is om het besturingssysteem te draaien. er blijft dus amper iets over voor het CS6 pakket. Ik zou toch opteren om naar minstens 8 te gaan (max is 32 GB). CS6 is ook al software dat niet meer ondersteund word door Adobe sinds mei 2013. Nu PS in CC19 heeft een minimum vereiste van 2 GB RAM (voorbehouden voor PS) en een aanbevolen van 8 GB RAM. LR is al direct 4GB RAM en 12 GB RAM aanbevolen. Ik zou dus overwegen om eerste instantie wat ram bij te plaatsen.
  • Dank voor uw reactie Quinten, voorlopig hou ik het maar bij het oude tot ... (een nieuwe mac??)
Log In of Registreer om te reageren.