iPhone 7 plus wordt niet herkend in iTunes

October 2018 aangepast in iOS 12
Ik heb een iPhone 7plus en die wilde ik opnieuw instellen via iTunes, maar deze wordt niet herkend!

Alles wat ik aan de Macbook hang staat in iTunes, van iPad tot iPhone 5s, behalve deze iphone!

De Macbook herkent ‘m wel als USB device (ploinkje) en de foto app start ook op, maar in iTunes krijg ik ‘m niet te zien!

ITunes herinstalleren lukt niet (iTunes is nodig...) dus wat te doen?

Beide apparaten geherstart, ander kabel en andere poort bieden geen soelaas.
Alle software van de Macbook en iTunes zijn up-to-date

Reacties

  • Kan het zijn dat je misschien een keer (per ongeluk) op niet vertrouwen heb geklikt na het aansluiten?

    Om deze melding opnieuw te zien, zodat je de iPhone kunt vertrouwen, kun je de meldingen resetten.

    iTunes | Voorkeuren | Geavanceerd

    Daar kun je alle dialoog waarschuwingen resetten.
  • Ik heb dit probleem ook! iPhone 7 wordt niet erkent op iTunes!
  • @tweety: Wat heb je al geprobeerd? Andere kabel, andere usb poort, ander computer? Is de iPhone wel op een andere manier te zien, bv in de foto app (voor de Mac) of in de verkenner (voor windows)
  • Het ligt aan iTunes i.c.m. IOS12

    Ben voor nu uit de brand met een alternatieve iTunes versie, maar die heeft wat beperkingen.

    I.I.G. kan je dan updaten en herstellen.

    Ik hou het hier op de hoogte.

    Als je echt vast zit, pm me even.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan je me eens zeggen welke macOS versie je hebt? In macOS Sierra krijg je namelijk een melding dat je moet updaten naar de laatste versie. Zie https://support.apple.com/nl-be/HT208831
  • Heb alles al geprobeerd!
  • Ja, dat wel. Bij apparaatbeheer.
  • October 2018 aangepast
    @Quinten was de vraag aan mij?

    Ik draai El Capitan, het max. voor mijn Macbook Pro, maar kreeg bij Yosemite dezelfde melding dat ik moest updaten, een hoop werk voor niks.

    Enfin ik had toen alle software up-to-date, er viel niks meer te updaten....
    En mijn iPhone backup was op de Mac, omdat de iCloud te klein was.
    (Heb inmiddels een Family Cloud genomen met 200 GB, die kan je delen)

    Ik heb nu een alternatieve iTunes gekregen, maar daarmee kan je alleen verbinding maken en je backup terugzetten.

    Dan kan je i.i.g. weer verder...

    Ik zal de link posten, maar nogmaals het is voor nood...
    Normaal gesproken is iTunes geen losse app.

    De .dmg zet je gewoon over de huidige versie.

    Met dank aan Timo...
    https://secure-appldnld.apple.com/itunes12/091-33628-20170922-EF8F0FE4-9FEF-11E7-B113-91CF9A97A551/iTunes12.6.3.dmg
  • QuintenQuinten    Moderator
    iTunes is nog steeds een lossen app dat je gewoon kan downloaden van de site van Apple. https://www.apple.com/itunes/download/ (voor macOS/PC)
  • Ooohh, volgens de Apple medewerker, 2e lijn/genius(?) was het een ingebakken app...
    Wat een Jan Doedel dan.

    Ik ga het vanmiddag eens proberen.

  • December 2018 aangepast
    Update: Ik wil, per Macbook / itunes updaten, maar met de nood-itunes versie blijft ie hangen in de modus “updaten / herstellen” van mijn eigen data.

    Nieuwe itunes (12.8 dacht ik) geïnstalleerd, iphone 7 er weer aan, kom ik in het zelfde scherm uit;

    Welkom bij je nieuwe iphone

    Ik verwachtte de oude bekende waarbij ik melding zou krijgen dat er een iPhone software update beschikbaar zou zijn.

    Had het idee om iTunes te verwijderen en dan een nieuwe te installeren, maar dat kan zo niet, itunes is nodig...

    Wat een zeer hoog Windows niveau ergernis begint er bij mij te ontstaan.... >:)

    Wat kan ik nu proberen?
    Ik zag dat er wel een klein schermpje oppopte voor additionele software, maar dat eindigde niet.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Sorry voor het laatte antwoord

    iTunes zit inderdaad standaard in macOS maar is eenvoudig te verwijderen of los te updaten.

    Het scherm 'Welkom bij je nieuwe iPhone' is geen probleem het zal niks wissen van je iPhone, ben je in iTunes ingelogd met het zelfde Apple Id-account dan zal hij alle aankopen overzetten.
Log In of Registreer om te reageren.