HTML handtekening logo niet zichtbaar

July 2019 aangepast in Algemeen
Hi, om een of andere reden is een logo (.png) niet zichtbaar van een html handtekening in mail ios12 op mijn iPad en wel op mijn iPhone, MacBook Pro High Sierra.
Enig idee?
Alvast bedankt, Lode

Reacties

  • Staat op de iPad in Instellingen | Mail de optie 'Laad afbeeldingen' wel aan?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Het is omdat de link naar de afbeelding niet verwijst naar een lokale afbeelding die er niet is.
    Wat je kan doen is de afbeelding uploaden naar jouw website dierendorp(dot)be. En vervolgens deze plaatsen in jouw handtekening verwijzend naar jouw afbeelding die ergens online staat.
  • Quinten, zie beide screenshots, iPhone en iPad. De afbeelding staat wel degelijk op de server.
  • Ik heb juist een testje gedaan; ik heb de betreffende mail doorgestuurd van mijn ipad naar die van mijn dochter en daar verschijnt de logo wel. Beide ios12.
  • Bij het afzetten van 'laad afbeeldingen' geeft mail de melding: 'bericht bevat niet-geladen afbeeldingen....', ook de mail van D&D. Bij het aanklikken worden bij alle mails de afb. geladen, maar niet bij D&D. Herstarten iPad helpt niet.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik ervaar het zelf op mijn iPad en niet op mijn iPhone. met een digitale handtekening. Ik kijk er zo snel mogelijk eens naar.
  • En, nog geen resultaat?
  • December 2018 aangepast
    @lode1: over dit onderwerp heeft Wesley vorig jaar een redactioneel artikel geschreven. In de reacties hierop komt ook de iPhone en iPad ter sprake. Ik wees o.a. op een ander artikel Kijk daar vooral het hoofdstukje “schudden voor gebruik” (onder de woorden “artikel” zit een link!)
  • Ik ga dit eens aandachtig lezen. Btw, ik heb deze procedure (van Wesley) gebruikt. Maar hier gaat het om een mail die toekomt op mijn iPad en geen logo laat zien en dezelfde mail op mijn iPhone of op de iPad van dochter wel.
  • @lodel1: Ik heb sinds vorige week een nieluwe iPad en vreemd genoeg zag ik net dat ik hetzelfde probleem als jou had. Ik heb bij de instellingen van Mail, op de iPad, de handtekening geheel verwijderd. Vervolgens bij instellingen van Mail op de iPhone de gehele handtekening incl. afbeelding geselecteerd > gekopieerd en dan m.b.v. Handoff geplakt in de instellingen van Mail op de iPad. Nu mogelijk nog even “schudden voor gebruik” en de handtekening op de iPad is compleet, met afbeelding.
  • Ja, er iets geks aan de hand, maar dit is niet hetzelfde 'probleem'. Bij mij gaat het niet om een handtekening vanaf de iPad, maar eentje die binnenkomt (zie bovenstaande posts), een handtekening die ik zelf gemaakt heb voor een klant. Ik ga de betreffende logo is van de server halen en er een.pdf van maken, nu is het een .png.
  • Zonder iets aan te passen staat de handtekening er terug, wss met de laatste update.
    Case closed.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Super. Ik sluit de discussie.
  • Sinds enig tijd is het logo in de 'html handtekening' niet meer zichtbaar bij de ontvanger van deze mail. Bij het creëren van een mail bericht en aanduiden van de handtekening is die er wél. De link naar het logo is ook intact. In het bronbestand van de mail zie ik de link ook. (Een mail naar mezelf geeft hetzelfde resultaat, geen logo, wel een '?'. Dus link is niet gevonden, maar waarom?)
    Bedankt, Lode
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • Ok, maar het is eigenlijk niet hetzelfde probleem. Bij de vorige discussie was het enkel bij 1 iPad, op alle andere devices was het logo zichtbaar. Nu is het algemeen, mac, iPhone, iPad...
  • timoshatimosha    Moderator
    July 2019 aangepast
    1. Je hebt jouw nieuwe topic in het sub-forum iOS 12 geplaatst;
    2. Titel aangepast;
    3. Topic verplaatst naar Algemeen;
  • Oei, bedankt
Log In of Registreer om te reageren.