Geheugen uitbreiden op mijn IMac 27 inch van 2017

Beste mensen,
Ik heb een vraagje, op mijn iMac heb ik het geheugen uitgebreid naar 24 Gb.
In het geheugen slot zitten nu 2 bankjes van 4 GB een twee bankjes van 8 GB.
Mijn systeem herkend nu 24 GB, dus ik hoop nu dat alles in orde is.
Mag dit zo geplaatst worden of moet het met bv 8 GB, 16 GB, 32 GB, 64 GB geplaatst worden?


Afwachtend

Wim

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    De enige vereiste is dat je telkens 2 van dezelfde hoeveelheid er in plaatst. Dus niet 1 keer 8 GB, maar 2 keer 4 GB.

    Jouw situatie is dus perfect.
  • Quinten, hartelijk bedankt voor je snelle reactie, dus ik heb het toch goed gedaan.
    Sorry dat ik me nog niet voorgesteld heb op deze site, maar ik kon de link op dit forum niet vinden.
    Maar dan even naar jou toe Ik ben Wim, 60 jaar jong, getrouwd en mijn hobby's zijn Motoren, auto's en natuurlijk computers.
    Ik werk al een tijdje met windows en heb me er bij, een jaartje geleden een iMac 27 inch met i5 processor gekocht eens te kunnen proeven hoe goed dit systeem is.
    Dus als ik vragen heb mag ik die op deze website stellen, toch.

    nogmaals bedankt voor de uitleg.

    Groetjes Wim
  • QuintenQuinten    Moderator
    Zeker, dat mag en kan je op dit forum doen.

    Hoe bevalt jou de computer? Ben je tevreden over de aankoop? Wil je nog terug of mis je iets van Windows? Appletips bestaat al enkele jaren en is onze lijst met tips al behoorlijk gegroeid. Vind je iets niet dan is dit het ideale forum om dat te vragen. En wie weet, lijdt jouw vraag tot een Appletips-tipje.
  • Hallo Quinten,
    Wat betreft de Mac, het is een super mooie machine, maar wel wennen.
    Wat betreft beeld en geluid uit deze IMac, is gewoonweg super, jammer dat sommige programma's wat ik gebruik nog niet in 64 bits zijn. Dan praat ik over Garmin BaseCamp en de hulp programma's er van.
    Hier werk ik best wel veel mee, dit ivm mijn Motorfiets toertochten.
    Maar zoals je kan merken moet ik nog veel leren wat betreft de Mac.
    De werksnelheid van mijn Windows PC doet niet onder voor de Mac, wel is de Mac stiller, veel stiller.
    Nu ik toch aan het typen ben even nog een vraagje, zoals je reeds heb kunnen lezen heb ik een Mac met een
    3.5 GHz Intel I5 Core en 24 GB werkgeheugen.
    Hoe kan het nu zijn dat als ik Microsoft Word of exel op start dat onder in de Dock balk het icoontje best wel lang staat te springen voor hij een document opent, ook zie ik dan wel eens het strandballetje in beeld.
    een maal opgestart dan gaat het weer super snel.
    Mijn windows doet dit veel sneller.

    Gr Wim
  • QuintenQuinten    Moderator
    Leuk om te horen! Wat betreft het Office-pakket moet je eens kijken of je de laatste update hebt. Dat vind je onder Help of onder Word zelf in jouw taakbalk bovenaan. Is jouw internet trouwens snel thuis? Het kan dat Microsoft eerst moet controleren of jouw office pakket geldig is. Geef je ook eens op welke versie je hebt?
  • Versie 16.16.4 voor Word en is op moment voorzien van de nieuwste update.

    Gr Wim
  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je al eens geprobeerd om het officepakket opnieuw te installeren.

    1. Verwijderen, kan met deze applicatie: AppCleaner.
    2. Herstarten, bestanden in prullenmand verwijderen
    3. Opnieuw installeren via office.com
  • Quinten, ik ben vandaag in de Amacstore in Sittard geweest met deze vraag, het eerste wat ze me vertelde was wat jij me nu ook schrijft.
    Maar ik heb daar mijn twijfels over omdat ik daar in de winkel op twee iMac toestellen Wort en Exel geopend heb voor te testen, en deze machines deden precies het zelfde als de mijne.
    Hun antwoord was dat ze dachten dat het mischien door die fusion drive zou kunnen komen.

    gr Wim
  • timoshatimosha    Moderator
    Als je een MS Office toepassing op een Mac opent gaat die eerst van alles doen. Zoals oa. kijken of je wel een geldige licentie hebt en of er geen updates zijn. Er loopt ook van alles van Microsoft in de achtergrond. Hier starten MS Office applicaties ook traag op. Met een Fusion Drive heeft het niets te maken. Ik heb het verschijnsel ook op MacBooks Pro en iMacs met Samsung EVO 850/860 SSD's.

    Dat probleem is er niet met Apple Pages, Numbers en Keynote. En ook niet met LibreOffice. Het ligt echt aan MS Office voor Mac.
  • Dankjewel mensen voor het meedenken en antwoorden op mijn vraag.
    Zelf had ik ook de gedachten dat het misschien wel met het Microsoft product te maken had.
    Zeker toen ik het met eigen ogen gezien en bevonden had in de Amacstore.
    Daar werkte dit Microsoft product precies het zelfde.
    Dus met andere woorden, met Microsoft producten op een Apple machine moet je hier wel genoegen mee nemen. Het werk wel maar niet zo snel als Apple Pages, Numbers en Keynote.

    Gr Wim

Log In of Registreer om te reageren.