Apple carplay mbv Carlinkit Honda Jazz

Luitje, help. Ik ben van plan om een nwe Honda Jazz te kopen. En dan wil ik daar Apple Carplay op het mediasysteem hebben. Bij Ali heb ik een carlinkit https://www.aliexpress.com/item/Carlinke-USB-Carplay-Dongle-Support-Android-Windowns-CE-Car-Navigation-Player-for-Android-Auto-iPhone-Carplay/32830724843.html) gekocht. Probleem is dat de Honda-dealer de app autokit niet geïnstalleerd krijgt en we het systeem niet werkend krijgen. Ik heb me er nog niet bij neergelegd, vandaar mijn vraag of iemand me hiermee kan helpen. Het gaat erom: hoe krijgen we de app Autokit op het mediasysteem van de Honda Jazz model 2018. Bvd Henk

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Het is een heel erg specifieke vraag. Ik zelf heb geen ervaring met het zelf bouwen van een Apple CarPlay mediasysteem van de auto. Maar ik wil altijd helpen meedenken. Kan je eens op volgende vragen antwoorden:
    - Heb je de laatste iOS versie?
    - Heb je het al geprobeerd met oudere/andere smartphones?
    - Zit de radio gekoppeld aan de handrem? sommige mediafuncties werken niet zolang de handrem actief is.
    - Is er maar één type radio voor dat model van 2018 of zijn er nog andere?
    - Heb je het al geprobeerd met een andere radio(merk). Wie weet ligt het aan het kabeltje

    Ik denk zelf dat Honda dit niet toelaat om op hun media systeem andere software input met beeld over te nemen. Je vind online heel veel video's, van hoe dit systeem te installeren maar niet van autoradio's die op maat gemaakt zijn door de autofabrikant zelf.
  • Quinten, ws is de koppeling van de iPhone via carlinkit niet het probleem. Althans zover ben ik nog niet. Het gaat vooral om de app Autokit op het mediasysteem van de Honda Jazz te plaatsen. Dit laatste lukt niet omdat het Hondasysteem dit niet toelaat. Verder heb ik het laatste IOS systeem en gebruik orginele kabels. Maar eerst moet via een USB stick de app Autokit op het mediasysteem geplaatst kunnen worden, voordat ik de Carlinkit met de iPhone aansluit.
    Nog dank voor je meedenken.
  • Het gaat dus om een APK file op een android systeem van de Honda te installeren. Het lijkt mij eerder dat je een beter antwoord krijg op een Android of Honda forum.
  • mijn honda crz ziet mijn iphone x niet eens apple en dat honda systeem zijn volgens mij niet competable. honda kan dat niet lezen. mijn iphone 5 zag hij wel ik snap dat ook niet en mijn iphone x doet helemaal niets in mijn honda. misschien kan ik het laten reseten en ziet dat systeem maar 1 telefoon ofzo
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan dat inderdaad proberen. Het ligt waarschijnlijk ook aan het iOS versie, kan je eens controleren of het volgende is ingeschakeld.
    Instellingen > FaceID en toegangscode > USB-accessoires (inschakelen). Zodat de iPhone niet de toegang ontzegt.
  • quinten bedankt hé. hij doet het gelijk na dat ik die usb heb aangezet. ik kan nu heel mijn itunes bibliotheek afspelen in mijn auto. 👍
  • QuintenQuinten    Moderator
    Super om te horen! Ik neem het mee, mochten er nog mensen met soortgelijke problemen geen toegang hebben op hun toestel.
  • QuintenQuinten    Moderator
    @hyd ik had deze discussie per ongeluk gesloten. Is het ondertussen opgelost ook met mijn bovenstaande tip?
  • @quinten, je tip van 13 nov snap ik niet. Moet je dit op het systeem van Honda doen? Vandaag nog bij de Hondadealer geweest,maar het schijnt onmogelijk te zijn om via carlinkit apple carplay te krijgen. En jammergenoeg is het model Jazz 2019 ook niet uitgerust met apple carplay. Het gekke is dat buiten Europa de Jazz Fit heet en wel standaard apple carplay heeft.
  • Waarschijnlijk heeft Honda verschillende belangen in verschillende delen van de wereld.

    Ik denk dat Honda niet de mogelijkheid geeft om een app op hun android systeem te installeren, maar alleen de voor geïnstalleerde apps te gebruiken zijn. Maar zoals ik al eerder aangaf is dit eigenlijk een vraag over android en niet zozeer een IOS vraag.
  • QuintenQuinten    Moderator
    @hyd je moet dit op je iPhone instellen.
  • @quinten gevonden, dank. @jemmie kennelijk is Europa voor Honda niet apple car minded en op een androidforum zetten levert ws ook niets op. De Hondadealer is binnen een forum ook bezig om dit probleem bij de Honda Jazz te ontmaskeren. Zodra ze iets weten laten ze me het weten. Als het dan lukt, laat ik het wel weten. Trouwens ditdraadje kan wel gesloten worden. Ineder geval dank.
Log In of Registreer om te reageren.