Fotobibliotheek op de iPhone is te groot

Ik zit met het volgende probleem: een account bij iCloud van 2T om ruimte vrij te maken op voornamelijk de iPhone. Ik heb totaal zo’n 24000 foto’s en 350 kleine videoclips in de cloud gezet. Nu dacht ik dat er alleen thumbnails op de iphone blijven staan, ik heb de optie optimaliseer opslag aangezet. Nu blijkt de foto app op de iPhone 16,72 Gig groot te zijn en op de iPad is de fotoapp maar 6,1 Gig groot.
Hoe kan dat en hoe controleer ik of er op de een of andere manier toch op de iPhone foto’s zijn opgeslagen, want bij 32 Gig geheugen is die 16 Gig toch 50 % en dat lijkt me veel. In de cloud heb ik nu 92 Gig in gebruik. Kan mij iemand helpen?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    iCloud is in eerste instantie een synchronisatie systeem tussen verschillende toestellen: neem ik met toestel A een foto dan kan ik onmiddellijk het bewerken op toestel B en resultaat tonen aan familie en vrienden op toestel C. Je kan dus helaas niet beslissen welke foto wel of niet op het toestel moet blijven bewaard worden. Daar zorgt het besturingsyssteem zelf voor, dat doet het door te berekenen welke foto je met de grootste kans zal bekijken (locatie/tijd/herinnering/activiteit). Waar het meeste kan besparen en hoeveel ruimte het toestel nodig heeft om optimaal te kunnen werken.

    Wil je een dienst hebben die jouw foto's upload en daarna van je toestel verwijderd. Dan moet je kijken naar diensten als IFTTT, Dropbox, google Photo, OneDrive en Picasa.
Log In of Registreer om te reageren.