Helpt een SSD echt voor een trage computer?

Hi,

Ik heb een macbook 13 inch van midden 2012. Nu ben ik er nog heel tevreden mee, maar hij is enorm traag. Ik heb mijn macbook via Leapp gekocht en nu kon ik daar een SSD laten inzetten voor €250 euro. Ik wil alleen weten of dit echt helpt, wordt hij echt weer een stuk sneller dan voorheen?

Graag hoor ik of mensen hier ervaring mee hebben.

Alvast bedankt

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Ja, een SSD maakt een ouder Mac echt sneller. Als OS X werkgeheugen nodig heeft gaat het een gedeelte van het geheugen verplaatsen naar de HDD. Dat gaat op een mechanische HDD relatief langzaam. Ook het opstarten van programma's gaat veel sneller vanaf een SSD.

    Ik heb een MacBook Pro Mid 2012 met een Samsung SSD 850 EVO 500GB in gebruikt. Er is een heel duidelijk snelheid verschil met de oude 5400 rpm HDD.
  • @timosha Dat is wel een stuk goedkoper dan €250,- euro. Heb je deze er zelf ingezet? Zoja, kan een a-technisch persoon dit ook?
  • timoshatimosha    Moderator
    November 2018 aangepast
    Ik heb een clone gemaakt van de mechanische HDD naar de SSD. Dan de SSD er in zit gezet. Dat is heel eenvoudig. Staat ook duidelijk in de handleiding van de MacBook Pro Mid 2012 hoe men een HDD moet vervangen.

    Om te clonen heb ik CarbonCopyCloner gebruikt.

    Pagine 37 ev. van de handleiding:


Log In of Registreer om te reageren.