Een Windows programma op mijn MacBook Pro

Ik wil graag een programma ( BIC dat staat voor Berry's Internet Club, een interactief bridge programma) op mijn MacBook downloaden. De software daarvoor draait alleen onder Windows. Ik heb Mojave op mijn MacBook Pro geïnstalleerd staan. Je hebt software waarmee je het programma werkend kan krijgen Parallels en Crossover. Wie kan mij daar iets meer over vertellen ? Hoe werkt het ? Ik wil geen Windows MacBook maar wil alleen dat BIC op mijn MacBook werkt.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Parallels is een virtualisatie van Windows. Men heeft wel een originele versie van Windows + productcode nodig om Windows te laten draaien. Voor Parallels heb je minsten 4 GB vrij geheugen nodig om het aanvaardbaar te laten werken.

    CrossOver is geen virtualisatie en kan een beperkt aantal Windows programma's laten draaien zonder Windows zelf te installeren.

  • Dank voor het snelle antwoord. Ik heb maar één programma dat op Windows moet draaien, dus kan volstaan met Crossover en werkt dat op Mojave ?
  • timoshatimosha    Moderator
    Kijk op de website van Codeweavers voor alle informatie over CrossOver voor Mac:

    https://www.codeweavers.com/products/crossover-mac

    Op die website vindt je ook informatie over de programma's die met CrossOver werken.
  • Dank voor de informatie
  • Nog even mijn ervaring delen. Ik heb crossover-mac software geïnstalleerd om een Windowsomgeving te creëren en mijn Windows programma waarvoor ik het bedoeld heb werkt er prima op. Wel even op het versienummer letten. 18v werkt prima met Mojave.
  • timoshatimosha    Moderator
    Bedankt voor de feedback ;-)

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.