Apple Watch scherm is gebarsten

November 2018 aangepast in Apple Watch
Het moest er eens van komen. met mijn arm gewoon aan de (buitenmuur) blijven haperen, de rand van mijn watch ertegen en een barst in het scherm van linksboven naar rechtsonder.
Het scherm reageert nog maar niet in de linker beneden hoek. Laat daar net nu nummer 7 staan van de toegangscode die toevallig in mijn code zit... :-(
Kan dus niet meer inloggen op mijn watch.
Ik zoek iemand die het scherm kan vervangen... apple zelf doe een inruilactie voor 259 euro (zal wss geen nieuwe watch zijn) maar reparatie doen ze niet.
Op youtube staan er filmpje over schermen vervangen. Lukt dit?
Iemand ervaring mee?

Mvg,

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    De schermen zitten met een speciale lijmlaag aan elkaar. Je bent zowiso je garantie kwijt. En inderdaad Apple gaat dit toestel omruilen, dat is overigens met 100% zekerheid een nieuwe en niet refurbish. Apple voorziet namelijk een 2de lijn zonder doos voor omruiling. Omdat omruiling een veel snellere service is en Apple zeker wilt zijn dat de klant niet 2 maanden later terug omdat er mankementen zijn, door de herstelling.

    Doe je het toestel open, dan beschadig je het toestel en kan het zelfs zijn dat het scherm nooit zal passen. PS: heel veel Chinese varianten verkleuren ook na verloop van tijd of werken na enkele maanden niet meer goed, ook qua touch zullen ze niet goed meer werken.

    Zo word bijvoorbeeld bij iPhone 8 enkel scherm en batterij vervangen. Gebroken glazen achterkant is onmiddellijk omruiling van het hele toestel.

    Ik kan je aanraden om de Apple Watch te resetten, en geen wachtwoord te gebruiken of te kiezen voor 'ontgrendel met iPhone in te schakelen'. Verder een screenprojector te plaatsen zodat je het gebroken glas niet voelt.

    Herstellen door een niet officiële hersteldienst kan je doen, maar ik raad het je echt niet aan, voor zo'n klein toestel. Het is veel meer gepruts en je gaat veel problemen hierdoor krijgen.
  • Beste Quinten, heel erg bedankt voor uw duidelijk antwoord.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.