Mavericks installeren zonder clean install mogelijk?

Ik overweeg Mavericks te installeren op mijn Mac mini, draait nu nog Mac OS X 10.6.8 op, op dit moment geen problemen mee. Kan ik zo upgraden of is clean install beter?

Janny

Reacties

  • Antwoord op je vraag uit de titel: ja dat is mogelijk.

    Een clean install kun je altijd later nog doen mocht je rare problemen tegenkomen.
  • Bedankt, ga ik proberen, nog iets waar ik aan moet denken?
  • Een trage Mac hoef je niet bang voor te zijn, de Mavericks is veel lichter dan alle andere Mac OS X versies
  • Nou, ik kom niet ver, ik word op de pagina van Apple verwezen naar de App store, maar daar kom ik niet in, krijg steeds de melding: App store is onverwacht gestopt. Enig idee hoe ik dat oplos?
  • Probeer eens je pram te zappen, of verwijder uit ~/Library/Preferences de file com.apple.appstore.plist

    Herstart daarna en kijk eens of het dan wel werkt.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Kun je wat meer details over je Mac Mini geven? Van welk jaar is hij bijvoorbeeld? Mavericks kan namelijk alleen geïnstalleerd worden op een Mac Mini begin 2009 of later.
  • Nou, Ik heb inderdaad een Mac Mini vanaf 2009. Ik heb maandag met Apple Support gebeld, zij hebben even met me mee gekeken, geconstateerd dat mijn App Store corrupt was geraakt, me geadviseerd om met Time machine een complete back-up van mijn hele systeem te maken, daarna heb ik met de Combo update van Snow Leopard een werkende App Store gekregen en toen was de update naar Mavericks een eitje. Maar evengoed bedankt voor jullie tips.
Log In of Registreer om te reageren.