FaceTime- interne fout , en loopt vast.

Heb een iMac 2011 en een update gedaan naar 10.13.6 , nu werkt Face time niet meer, een melding ; interne FaceTime-fout. Zo kon ik vroeger met de iPhone de iMac bellen nu komt deze scherm eerst opduiken , daarna een bericht dat ik opnemen kan click ik aan en dan kan ik gewoon praten , maar de instellingen en alle ander knopjes werken niet, en natuurlijk die melding van de fout staat nog open met een knopje stop.
Heeft er iemand een idee? ik vond die FaceTime verdomd handig. :-(

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Dag piet,

    Kan je eens het besturingssysteem opnieuw installeren? https://www.appletips.nl/os-x-opnieuw-installeren-zonder-je-gegevens-te-verliezen/

    Mocht dat niet helpen, eens uit en inloggen met iCloud.
  • Hallo Quinten
    Bedankt voor jouw reactie, was het maar zo simpel .
    Ik had dit keer eigenlijk niet ge update maar een Clone van een nieuwe install op een Mac mini uit 2011, omdat die veel sneller liep dan mijn iMac.
    Hoe kan dat vraag men af nu omdat Apple bij de iMac automatisch formatteert met APFS en dit maakt deze oude machine erg traag. Op de MacMini is het nog de oude format zodoende deze kloon op de iMac gezet het resultaat na 5a6 sec opgestart en alles reageert direct ( is ook een 500gb ssd)

    Ik heb de iCloud uitgezet via iCloud.com dan de mac iCloud uitgeschakeld , en in de Preferences alles delete wat met iCloud heeft te maken en hetzelfde in de map Caches , en ook via een easyFind.App gezocht en weggegooid, de mac herstart op nieuw ingelogd in iCloud maar geen verschil. ( mac mini zelfde probleem )

    Mvg
    Piet
  • QuintenQuinten    Moderator
    En kan je het besturingssysteem eens opnieuw installeren, zie bovenstaande link.
  • Dit heb ik nu gedaan , en inderdaad FaceTime werkt, ALLEEN nu heb ik WEER een Mac OS met APFS! dus het gevoel dat ik weer een Harde schijf heb want, opstarten duur een eeuwigheid en de map Programma's openen dan zie je B.V. niet gelijk alle icoon's zo langzaam , gelukkig had ik wel eerst een Backup gemaakt dus ik zal dat systeem hiervoor er weer opzetten De high Sierra op Uitgebreid Journaled, opstarten duur 6 sec! en alles reageert super snel op FaceTime na :-( .
    Of misschien weet je wel iets om een nieuwe Mac Os te installeren gewoon op!! Mac OS Uitgebreid Journaled ??
  • QuintenQuinten    Moderator
    Mojave vereist APFS. En zal je schijf zowiso converteren, dus nee dat gaat niet.
  • vreemd bij mij staat de naam High Sierra bij de os 10.13.6 , dit stond al in mijn eerste regel.
    Maar oke bedankt voor je onzinnige link.
    Mvg,
    Piet
Log In of Registreer om te reageren.