iMessage werkt niet in buitenland

eergisteren waren we beide in Nederland en ik wilde een iMessage nr m'n man (ook iPhone) sturen en dat lukte niet. Uiteindelijk moeten versturen als gewoon tekstbericht. Als we terug thuis waren in België lukte het wel. Kan je dan géén iMessage versturen als je beide in het buitenland bent ?

Reacties

  • iMessage gebruikt mobiele data en dus moet Roaming in ieder geval aanstaan zodat je ook in het buitenland mobiele data kunt gebruiken.
  • @jemmie, versta ik het dan goed, dan moet sowieso je mobiele data aanstaan vr iMessage ? ik heb nu bij beide toestellen stuur als sms als iMessage niet beschikbaar is. Goede instelling ?
  • iMessage is inderdaad alleen mogelijk met een data verbinding. En door de optie 'Stuur sms als iMessage niet beschikbaar is' zou moeten werken, maar wanneer er bijvoorbeeld een iPad thuis blijft zal er toch een iMessage gezonden worden.

    Sinds enige tijd is het gebruik van data in de hele EU gelijk als in het eigen land, dus zou er geen beperking meer hoeven te zijn om roaming in de EU aan te zetten, de kosten zijn gelijk aan het gebruik in België.
  • @jemmie, ok, maar vr iPhone SE hebben we geen abonnement. Nu is de vraag of je mobieldata aanzet en iMessage stuurt zonder Wifi connectie meer kost dan een sms. Idd geen extra kosten meer vr roaming.
    Maar het is vr de eerste keer dat we beide in het buitenland waren en ook nu beide een iPhone hebben, voorheen had 1 een gewoon GSM en dan werden er sms gestuurd waarschijnlijk, nu waren we op dit probleem gestoten ;-) vandaar m'n vraag.
  • Als je geen data abonnement hebt en geen wifi in het buitenland kun je waarschijnlijk beter de optie om via sms te sturen kiezen.
    Ik weet niet bij welke provider jullie zitten, en wat de kosten voor data gebruik zijn en wat een sms kost.
  • bij Base : mobieldata € 0,10/mb en sms € 0,10/sms
    't is dat ik niet hoeveel mb je gaat gebruiken vr een iMessage hé.
  • Vaak word data gebruik per mb afgerekend en betaal je dus minimaal 10 cent ook als je maar een iMessage stuur. Dit is alleen op beide telefoons, dus een iMessage zal waarschijnlijk 20 cent kosten.


  • @jemmie ok, maar vr het andere toestel heb ik een abonnement met ... € per maand dus dat is al betaald. bedankt vr je feedback en tijd, alweer wat bijgeleerd, nog een fijne avond.
  • Het blijft wel dat de iPhone zonder abbo, wanneer mobiele data en roaming aanstaan, ook andere dataverkeer kan genereren en dan wordt het wel weer duurder.

    En om bij te leren, daarvoor bestaat dit forum ;-)

    Jij ook prettige avond.
  • @jemmie idd, daar dacht ik ook al aan. Toch bedankt vr om me dit nog te melden. Groetjes Ingrid
  • Wel opletten als je naar Zwitserland gaat, daar kost data ineens ongeveer 40 x duurder!!!!
  • Misschien overbodig, maar een iMessage kan, bij gebrek aan data, ook via de telefoonnummers gaan. In dat geval moeten jullie nummers wel voorzien van het landnummer.
  • @theo idd, ben daar ook vn op de hoogte, toch bedankt vr je verwittiging, Groetjes Ingrid
    @Jos_Schoemaker we hebben beide de landnummers, maar blijkbaar zonder data lukte het niet vandaar m’n vragen hier. Wel gewoon sms (tekstbericht).
Log In of Registreer om te reageren.