Iemand een oplossing voor ontgrendelen iMac met meerdere accounts icm Apple Watch?

Als je meerdere accounts op je Mac hebt, waarvan 1 gekoppeld aan ’n Apple Watch dan werkt het ontgrendelen met de Apple Watch niet indien een andere gebruiker (zonder Apple Watch) een keer heeft ingelogd. Het enige dat het ontgrendelen met de watch weer ‘herstelt’ is het herstarten van iMac. Is hier een oplossing voor?

Reacties

  • November 2018 aangepast
    Ik heb ook meerdere account op mijn mac, maar ik ondervind geen problemen.

    Wanneer treedt het probleem precies op, gebruik je beide account die ook gelijktijdig zijn ingelogd, of treedt het probleem op als het niet gekoppelde account uitgelogd is en er daarna ingelogd wordt met het gekoppelde account.

    Gebruiken beide account hetzelfde apple ID?
  • Het probleem treed in de volgende situaties op:

    Situatie 1: iMac opstarten, gebruiker A (met AppleWatch) logt in. Vervolgens wisselen van account (via rechtsboven in de menubalk) naar gebruiker B of C en daarna weer wisselen van account naar gebruiker A.

    Situatie 2: iMac opstarten, gebruiker A (met AppleWatch) logt in. Vervolgens wisselen van account (via rechtsboven in de menubalk) naar gebruiker B of C. Daarna logt gebruiker B of C weer uit en logt gebruiker A weer in.

    In beide situaties werkt het ontgrendelen met de AppleWatch van de iMac door gebruiker A niet meer. Alleen een herstart van de iMac verhelpt het probleem. Gebruikers A, B en C hebben ieder hun eigen AppleID.
Log In of Registreer om te reageren.