Hotmailaccount op Macbook blijft problemen geven

De server verbindt niet meer met mijn hotmailaccount. En ik krijg elke keer de melding dat ik mijn wachtwoord moet invullen.En dat hij account en wachtwoord niet kan verifiëren. Ik heb een flink aantal keren ww opnieuw ingevoerd. WW verandert. WW herhaaldelijk ingetikt op hoofdletters gecheckt etc etc . En terwijl ik geverifieerd heb dat ik het goede wachtwoord gebruikt heb en zeker weet dat deze klopt, blijft hotmail niet werken. Mijn vier andere e-mailaccounts werken prima. (Als ik gewoon naar mijn hotmail account ga op internet, 0.0 problemen met inloggen met datzelfde wachtwoord)
Ook na het veranderen van mijn wachtwoord, blijf de macbook mailproblemen geven. de SMTP server heb ik aan de praat gekregen, maar de IMAP werkt maar niet. Op mijn Iphone werkt alles prima, ook na het veranderen van mijn wachtwoord. Ik word er echt heel erg moe van. Ik heb deze problemen vanaf het begin dat ik een macbook heb aangeschaft. Op mijn iPhone nooit problemen gehad.

Wie kan mij helpen?

Reacties

  • October 2018 aangepast
    Gooi dat account eens helemaal weg van je Macbook en bouw een “nieuw” account vanaf begin af aan op.
    Dus je kiest uit nieuw account, dat is zo’n lijstje met gmail, exchange etc. dan kies je voor de exchange en volgt de simpele stappen.

    Je krijgt aan het eind dan een verzoek of je écht niet de app van Microsoft wil gebruiken (NEEN!) en moet dan e.e.a. verifiëren via hun site.

    Als je weet dat je ww goed is (dat heb je gecheckt nietwaar ;) ) dan heb ik me bij hotmail aangeleerd niks te doen, soms liggen die servers plat of zo en later is er niks aan de hand..
    Op mijn mac krijg ik soms ook zo’n melding, gewoon negeren dan maar.

  • November 2018 aangepast
    In Mail/Voorkeuren/Accounts (dus niet bij Mail/Accounts)

  • October 2018 aangepast

    Verdorie, het is besmettelijk!

    Op mijn iPhone geeft Hotmail / IMAP nu ook problemen, op mijn iPad met IOS 11.. komt het gewoon goed door.

    Account verwijderd, nieuw ingesteld waarbij ik zie dat ik in mijn bericht per abuis ‘exchange’ heb aangegeven, in dit keuze menu moet je OUTLOOK kiezen, de onderste dus.

    Nu komt er op mijn iPhone helemáal geen mail meer binnen van dat account, terwijl ik met dezelfde inloggegevens op die iPhone wel op de webmail kan kijken.

    Vreemde dingen in IOS 12

    EDIT; na opnieuw opstarten van mail app en wifi wel weer in orde...
  • Verdorie, het is besmettelijk!

    Op mijn iPhone geeft Hotmail / IMAP nu ook problemen, op mijn iPad met IOS 11.. komt het gewoon goed door.

    Account verwijderd, nieuw ingesteld waarbij ik zie dat ik in mijn bericht per abuis ‘exchange’ heb aangegeven, in dit keuze menu moet je OUTLOOK kiezen, de onderste dus.

    Nu komt er op mijn iPhone helemáal geen mail meer binnen van dat account, terwijl ik met dezelfde inloggegevens op die iPhone wel op de webmail kan kijken.

    Vreemde dingen in IOS 12

    EDIT; na opnieuw opstarten van mail app en wifi wel weer in orde...


Log In of Registreer om te reageren.