Na update naar Mojave 10.14.1 werkt GarageBand niet meer

October 2018 aangepast in Algemeen
Na de update van Mojave naar 10.14.1 werkt bij mij GarageBand niet meer. Na het opstarten blijft de 'strandbal' rond draaien. Alleen geforceerd sluiten helpt. Kan ik GarageBand opnieuw installeren?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan Garageband opnieuw installeren, jouw projecten blijven bestaan.
    Je kan Launchpad openen en wanneer je de alt ⌥ beginnen de apps net zoals op een iPhone te bewegen. En zo kan je dan Garageband verwijderen. in de App Store op de mac kan je Garageband vervolgens opnieuw downloaden.
    https://www.appletips.nl/os-x-applicaties-verwijderen-via-launchpad/
  • Bedankt voor de tip. Het verwijderen en opnieuw installeren heeft echter niet het probleem verholpen. Ik blijf de 'strandbal' zien na dat ik het programma GarageBand heb geopend. Onder twee andere accounts op deze iMac werkt het programma vreemd genoeg wel goed. Alleen onder mijn (beheerder) account niet. Vervolgens heb ik met App Cleaner alle bijbehorende bestanden verwijderd en nogmaals GarageBand via LaunchPad verwijderd. Daarna weer opnieuw geïnstalleerd via de AppStore. Maar helaas, nog steeds de 'strandbal' na het opstarten van het progamma...
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dan denk ik dat er problemen zijn met de projectbestanden.

    Kan je deze eens verplaatsen en dan Garageband opnieuw opstarten.
    ~/Music/GarageBand Dat is het pad, je kan dat plaatsen via Finder Ga ▸ Ga naar map ...
  • Hoi Quinten, ik heb de map verplaatst en vervolgens GarageBand opnieuw opgestart. Dat ging goed. Toen ik echter een bestaand project opende bleef het programma weer hangen. Vervolgens de nieuw aangemaakte map verwijderd en een ander project geopend. Ook dan blijft het programma hangen. Het zou jammer zijn als ik mijn projecten niet meer kan gebruiken. Daarom wordt het misschien eens tijd dat ik voor een 'clean install' ga kiezen want naast dit probleem had ik vorige maand ook al problemen met het inloggen in de App Store en Book store op de iMac.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan altijd eens proberen om de projecten te openen op een andere computer. Maak/maakte je gebruik van extensies die mogelijk problemen kunnen geven? Ook een nieuw aangemaakt project met enkele sporen, kan die opnieuw worden geopend, nadat het is afgesloten?
  • Ik heb helaas maar 1 Mac. Een nieuw aangemaakt project kan ik opnieuw openen zonder dat het programma blijft hangen. Er zit dus in een van de bestaande projecten iets niet goed. Ik ga uitzoeken welk project de boosdoener is/zijn en deze dan maar niet meer gebruiken.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je een iPhone, je kan namelijk via garageband voor iPhone deze openen. (iCloud)
  • Ga ik proberen, weer een goede tip 👍
  • Hoi Quinten, ik heb op mijn iPad GarageBand geinstalleerd en vervolgens de bestanden (via iCloud) van mijn mac proberen te openen. Ik krijg echter onderstaande melding. Blijkbaar zijn bestanden van GarageBand niet tussen macOS en iOS uitwisselbaar. Daarom heb ik gekozen voor een Clean Install van Mojave op mijn iMac en GarageBand werkt weer prima, ook met de bestaande projecten.

  • Discussie kan op slot
  • QuintenQuinten    Moderator
    November 2018 aangepast
    Ok, helaas het was niet direct opgelost, maar inderdaad dat is een mogelijke manier.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.