Uitbreiden contacten met aanhef zodat er adresetiketten kunnen worden geprint.

Hallo,

Voor de opslag van mijn contacten gebruik ik "contacten" van Apple. Deze contacten worden opgeslagen in iCloud. De volgorde is voornaam en achternaam.
Nu heb ik deze contacten gebruikt voor het aanmaken van etiketten via de Dymo labelWriter 450. Hiervoor heb ik de notatie van de contacten voorzien van het voorvoegsel/aanhef: Dhr. en Mevr. gevolgd door de beginletter van voornaam.
Hierdoor kreeg ik keurig alle adresetiketten uitgeprint.
Maar, sindsdien staat deze notie ook op de iPhone etc. Dit maakt het er niet duidelijker op.
Noodgedwongen heb ik de notatie dus maar weer aangepast, met als gevolg dat ik voor een nieuwe serie etiketten weer alles moet aanpassen.
Dit is erg omslachtig en moet volgens mij ook anders kunnen. Ik weet alleen niet hoe.
Is er een mogelijkheid om de kaarten aan te passen zodat in de iPhone etc. gewoon voornaam en achternaam getoond wordt en de gegevens voor een adresetiket kunnen worden opgeslagen om gebruikt te kunnen worden voor het aanmaken van een adres?

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Via Mac en iPhone is het mogelijk om een voorvoegsel toe te voegen aan contacten. Deze wordt dan voor de voornaam geplaatst en niet gekoppeld. Hierdoor blijft de lijst gesynchroniseerd op voornaam. Open Contacten op je Mac, ga naar een contact en klik onderaan op de plus-knop en kies voor 'Voorvoegsel' bij 'Meer velden'. Herhaal dit voor alle contacten.


  • Door dit bij het menu Kaart | Voeg veld toe | Wijzig sjabloon te doen wordt dit veld bij alle kaarten toegevoegd.
  • Kun je dan ook de keus maken om alleen het voorvoegsel en de achternaam af te drukken?
  • Ik heb al heel lang niet meer met een Dymo printer gewerkt, maar volgens mij kon je met de software van Dymo zelf de contacten uitlezen en kiezen welke velden je wilde printen.
  • November 2018 aangepast
    Ik herinner me van ooit dat ik onder notities “feestkaarten” had toegevoegd om uit de selectie contacten b.v. een kerstkaart te kunnen sturen.
    Dat lost het probleem wel op, maar ik vond het een on-Apple waardig gedoe.
  • Mee eens. Volgens mij is de app contacten alleen gericht op digitale verwerking maar niet meer voor het aanmaken van b.v. adresetiketten. Ik zoek nog even verder op het spoor van Jemmie.
Log In of Registreer om te reageren.