SIM vergrendeld staat op scherm als ik iPhone 5S opstart

January 2014 aangepast in iOS 10 of eerder
Ik was mijn iPhone gisteren even kwijt en heb hem opgezocht met 'Zoek mijn iPhone'. De iPhone lag niet ver en ik hoorde hem bellen. Ik heb hem gezocht via mijn iPad. Toen ik op mijn iPad een scherm zag verschijnen heb ik mijn gsmnummer ingetikt dat bereikbaar was. Nu gaat mijn iPhone niet meer. Bij het opstarten van mijn iPhone zie ik op het zwarte scherm linksboven de tekst : 'Sim vergrendeld' staan daaronder het uur en daaronder de dag en daaronder een tekst die ik getypt heb via mijn iPad : "Ik heb mijn iPhone gevonden met mijn gsmnummer erop vermeld. Dan onderaan het scherm staat : 'schuif om te ontgrendelen. Ik schuif om te ontgrendelen en dan kom ik op een wit scherm terecht. Ik zie op het witte scherm links boven de tekst : 'Sim vergrendeld' staan en dan krijg ik een hele lijst met talen : Nederlands, Français, Britsh English, Deutsch enz. enz. Ik kies Nederlands en krijg een ander wit venster met vanboven links de tekst : Sim vergrendeld
dan 'vorige' dan 'Kies uw land of regio' dan België en dan meer landen en regio's. Ik kies België en krijg terug een nieuw wit scherm met terug vanboven links 'Sim vergrendeld' dan een tekst : 'Kies een Wi-Fi-netwerk' ik kies Telenet Homespot en dan kom er een ander wit scherm dat zegt : Het kan enkele minuten duren om uw iPhone te activeren. Wachten, wachten, wachten en dan verschijnt er een laatste wit scherm : Uw iPhone kan niet worden geactiveerd, omdat de activeringsserver tijdelijk niet beschikbaar is. Sluit Uw iPhone aan op iTunes voor activering of probeer het over enkele minuten opnieuw. Daaronder Neem contact op met Apple Support via apple.com/nl/support als het probleem zich blijft voordoen. Ik heb gisteren vier keer geschat met Apple en ze konden mij niet verder helpen ????? (drie keer werd de chat onderbroken en drie keer had ik een andere persoon aan de chat en moest ik iedere keer terug mijn probleem uitleggen. Ik heb dit gedaan via mijn iPad. De laatste persoon zegde dat ze mij gingen opbellen maar dat is tot hiertoe nog niet gebeurt. Ik zit nu in grote problemen door het feit dat ik de groene app 'Zoek mijn iPhone' gebruikt heb.
Kan er iemand mij helpen om terug mijn iPhone aan de praat te krijgen aub. Ik zou heel blij zijn, dank U.

Reacties

  • Misschien heb je hier iets aan (een lotgenoot):
    https://discussions.apple.com/message/23269912
  • Hey Joepie,

    Ik heb nu hetzelfde probleem. Hoe heb je het uiteindelijk opgelost?
  • Je hebt waarschijnlijk je iPhone eerst in verloren modus gezet met je iPad. Je krijgt hier inderdaad een scherm in de zoek mijn iPhone app met de mogelijkheid een tekst in te voeren voor de eerlijke vinder. Wat je vervolgens hebt gedaan is waarschijnlijk ook waar het mis is gegaan: je hebt je iPhone op afstand gewist.

    Wat je nu probeert, je iPhone opnieuw instellen, geeft logischer wijs een probleem. Je iPhone staat namelijk nog in verloren modus. Je kunt nu niet je iPhone opnieuw activeren, dit is een beveiliging die Apple op je iPhone heeft ingebouwd om te voorkomen dat iemand die je iPhone steelt deze wist en zelf kan gaan gebruiken of doorverkopen.

    Oplossing: Je moet nu dus eerst op je iPad door middel van de zoek mijn iPhone app je iPhone uit verloren modus halen. Vervolgens kun je de iPhone opnieuw instellen (activatie zou nu moeten lukken).
    Als je een iCloud back-up hebt ingesteld kun je deze terugzetten en is je iPhone weer als voorheen. Indien je dit niet gedaan hebt (en ook geen back-up met iTunes hebt gemaakt) heb je helaas pech en ben je al je gegevens kwijt.

    Wat betreft de chat-support, dit loopt wel eens vast als je dit via een iPad doet en deze gaat standby of als je safari sluit. Wel krijg je een case-nummer gekoppeld aan je serienummer, dus je zou in principe niet iedere nieuwe chat

    Mocht je na bovenstaande tips uitgevoerd te hebben nog problemen hebben, dan zou ik even naar Apple Care bellen (0800 0201581). Je kunt ook naar https://getsupport.apple.com/Issues.action gaan en daar instellen dat ze jou bellen op een tijdstip dat je goed uitkomt.
  • Ik heb ook mijn iphone nu terug nadat die een jaar gestolen is geweest, maar had die volledig gewist en geblokkeerd en ik kan er nu niet meer in, is er echt geen oplossing?
Log In of Registreer om te reageren.