Office Word en Time Capsule

October 2018 aangepast in Airport en netwerken
Hallo

ik deed de update naar MoJave. Maar krijg nu problemen met mijn TC. Er staan office word documenten op de TC, als ik deze wil openen vanaf de TC krijg ik de melding dat het geen office Word doc is of dat er tekens instaan die niet zijn toegestaan. Sleep ik dat bestand naar mijn bureaublad kan ik het perfect openen. Sleep ik het terug naar mijn TC zelfde probleem. Ik stel ook vast dat op mijn andere netwerkschijf waar ook die bestanden op staan ik hetzelfde probleem krijg. Foto's, filmpjes en PDF bestanden krijg ik wel zonder probleem open

wat ik ook raar vind is. dat ik iedere keer opnieuw moet inloggen op de TC met wachtwoord , niettegenstaande ik dat opsla in mijn sleutlelhanger
Op mijn andere mac's met GEEN Mojave heb ik deze problemen alsnog niet

Iemand een idee hoe ik dat oplos aub

Groeten
Pascal

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Het is eigenlijk een slecht idee om naast TM backups ook nog andere data op een Time Capsule te zetten. Spotlight krijgt dan heel veel werk. Een TC is tenslotte geen NAS.

    Dat gezegd zijnde: er zijn wat probleempjes in Mojave met SMB 3. Dat is die SMB versie die een wachtwoord verlangt. Maak de verbinding met de TC met het AFP protocol. Met de functie "Ga" in Finder.




  • Dank voor de tip. Maar zelfs op mijn echte NAS schijf krijg ik het zelfde probleem. Als ik na server ga maakt hij verbinding op deze manier
    afp://AirPort Time Capsule._afpovertcp._tcp.local
    en voor de NAS
    afp://lacie-cloudbox.local
    maar office documenten kan hij niet openen van allebei de locaties
    Pascal
  • mag slotje op. Herinstalleren van office loste het probleem op
    Pascal

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.