iPhone als remote voor keynote op iPad?

October 2018 aangepast in iOS 12
Binnenkort geef ik met Keynote vanaf mijn iPad een presentatie. Is het mogelijk om m.b.v. mijn iPhone als afstandsbediening de slides te wisselen? Het betreft een iPad Air 2 en een iPhone 6S, beide met iOS 12.0.1. De iPad kan uitsluitend via WiFi contact maken met internet.
Mocht het mogelijk zijn, dan gaarne uitleg hoe dit te verwezenlijken. Bijvoorbaat dank!

Reacties

  • Is precies wat ik nodig had. Bedankt!
  • Binnenkort geef ik met Keynote vanaf mijn iPad een presentatie. Ik wil mijn iPhone als afstandsbediening gebruiken. Het betreft een iPad Air 2 en een iPhone 6S, beide met iOS 12.0.1. Er is helaas géén WiFi aanwezig. Met koppeling dmv Bluetooth zou het mogelijk zijn, maar mijn devices "zien" elkaar niet (Bluetooth op beide ingeschakeld, WiFi uit)).
    Gaarne uitleg hoe dit zou moeten/kunnen. Bijvoorbaat dank!
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • October 2018 aangepast
    Het is niet nodig dat er verbonden wordt met een bestaand wifi netwerk, maar dat de apparaten elkaar via wifi kunnen vinden

    Ik heb het zelf nog even getest, door mijn bestaande wifi netwerk te verwijderen, en ik kon nog steeds mijn iPhone als remote gebruiken voor mijn iPad mini twee.
  • Jemmie, 't klopt als een bus! Nogmaals veel dank.
  • Nogmaals, graag geholpen.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.