printer problemen na installatie Mojave

Alhoewel ik ook in de vorige versies probleempjes had met de HP- laserprinter, zo kon ik na een update niet meer scannen naar de netwerkmap vanaf de printer en kan ik nu geen pdf bestanden meer printen vanuit voorvertoning. Alles geprobeerd, herinstallatie printer, printer verwijderen en weer toevoegen, SW printer opnieuw geïnstalleerd enz., niets helpt. Wel kan ik pdf's printen door ze eerst in Libre Office te openen en dan te printen.
Krijg ook soms de melding "HP manager-app reageert niet". Is dit nou een bug of ben ik toe aan een clean-install?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Voor printers van HP heb je geen extra software nodig. Ook niet die van HP. Alles wat je nodig hebt om te printen en te scannen zit standaard in macOS. Verwijder die extra software eens. Er is geen garantie dat die compatibel is met macOS Mojave.
  • Dank timosha voor de tip. Ik heb het gedaan en raad eens wat? Mijn oude probleem met het scannen vanaf de printer naar de netwerkmap op de computer is opgelost maar het nieuwe probleem nog niet helemaal. Hij print nu wel een klein pdf bestand maar het grote (treinkaartje NS) nog altijd niet. Ik kan het zelfs de printopdracht niet annuleren, de printer blijft dat wel proberen maar ik moet hem uiteindelijk gewoon uitzetten en weer aan. De printopdracht wordt wel verzonden en de melding is dat de Mac verbonden is met de printer en gaat afdrukken en daarna verdwijnt de info. Als je hier ook nog een oplossing voor weet is mijn bewondering zeer groot en mijn dank nog groter.
  • Nog vergeten: printen na openen met libre office lukt wel. Misschien op een update wachten??
  • timoshatimosha    Moderator
    Open Systeemvoorkeuren -> Printers en scanners. Klik dan rechts op de printer en kies "Stel afdruksysteem opnieuw in". Het CUPS systeem wordt nu opnieuw ingesteld. Installeer dan de printer opnieuw door links onder op + te klikken.
  • Beste timosha,
    had ik al in de eerste procedure gedaan maar toch maar weer uitgevoerd. Jammer en helaas maar het probleem is nog altijd hetzelfde. De melding is "verbonden met de printer" maar er gebeurt niets. Ook annuleren lukt niet. Ik moet de printer echt uitzetten. Het pdf opent in voorvertoning. Als ik het in Libre Office open, doet dat programma er wel iets mee. Het lijkt alsof iets geconverteerd wordt of een bewerking ondergaat. Dan lukt printen wel. Welkom in de wondere wereld van Apple.
  • timoshatimosha    Moderator
    October 2018 aangepast
    Welkom in de wondere wereld van Apple.


    Daar heeft het niet veel mee te maken. Het kan wel te maken hebben met verschillende drivers die je geïnstalleerd hebt met alternatieve software. Bijvoorbeeld drivers in verschillende versies die mekaar bijten.

    Het beste is om al die alternatieve printer software volledig te verwijderen met zoiets als AppDelete (van Reggie Ashworth). Simpelweg in de prullenmand droppen is niet voldoende.
  • Nog een kleine aanvulling. Ook met Adobe Acrobat Reader kan ik het document afdrukken. Wat mij wel opvalt is dat zowel in Libre Office als in Acrobat reader ik de instel mogelijkheid heb "ware grootte" in voorvertoning heb ik die niet daar moet ik of "verkleinen/vergroten" of "maak passend". Of daar nu het probleem ligt?
  • timoshatimosha    Moderator
    Dat zijn de standaard instellingen van Voorvertoning:



  • Beste,
    Ik heb gisteren Mojave geïnstalleerd en sindsdien problemen met mijn HP printer die het daarvoor nog deed. Heel lastig. Printer geeft aan: “filter” printer gestopt. Ik kan helemaal niets printen.
  • O ja, heb alles al geprobeerd zoals hierboven beschreven en ook alles van HP uitgevoerd. Nixgeholpen.
  • Hoi Lewie,

    Heb jij inmiddels een oplossing voor het probleem want ik ervaar nu exact hetzelfde.....
  • Hallo Fadew,
    helaas nee. Het gekke is dat via de website van de printer het controle scan protocol aangeeft dat alles werkt. ik heb me er maar bij neergelegd.
Log In of Registreer om te reageren.