Mijn prullenbak loopt steeds vol.

Pas geleden probeerde ik de nieuwste OS te installeren op mijn Imac 2011. Maar dat ging toch niet helemaal zoals gewenst, dus besloot ik via Timemachine mijn oude machine te herstellen terug naar El Capitan. Dat is prima gegaan en alles loopt lekker. Alleen loopt mijn prullenbak steeds vol met bestanden die ik niet thuis kan brengen. Het zijn mapjes met Database. De eerste zonder cijfers en de rest met daarin zitten bestanden met database.sqlite3. (zie screenshots). Ik kan dit niet thuisbrengen, maar leeg meermalen per dag mijn prullenbak. Mateloos irritant. Iemand een idee hoe dit kan en vooral wat er aan te doen? Ik heb geen zin in een nieuwe update proberen. Alles loopt nu zoals het moet lopen en ik ben ook van plan om over een jaar een nieuwe Imac te kopen.

Bij voorbaat dank! Patrick



Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik zie Webdesign op jouw Finder venster staan (snelkoppelingen) welke programma’s gebruik je voor webdesign en lokale servers? En staan die aan. Heb je die programma’s al eens opnieuw geïnstalleerd?
  • Hi Quinten,

    Dat was in het verleden. Ik heb behalve Dreamweaver 5.5 niets meer. Ik dacht ook dat het met de virtual servers te maken had, die heb ik verwijderd. Maar zonder resultaat.
  • Maar je hebt me wel op een idee gebracht, ik heb alles van Adobe wat ik aan zag staan in activiteitenmonitor uitgezet. Ik ga kijken of dat werkt.
  • Ik vond daar ook Bezeluiserver, die heb ik ook uitgezet, ben nu aan het googlen wat dat is, want ik ken het niet.
  • Vooralsnog schijnt die bezeluiserver de kwade genius te zijn. Die adobedingen dat hielp niet. Maar sinds ik die server uit heb gezet, nog geen bestandje. Vlak na die adobedingen 1.
    Ik hou het in de gaten. Ik heb in ieder geval geen last van rare fratsen van de machine nu die bezeluiserver uit staat. Ik zal later op de avond laten weten of er weer bestanden zijn. Want normaal komen ze om de paar minuten, maar nu al zeker 7 minuten niets.
  • De bezeluiserver heeft zichzelf weer opgestart. Vooralsnog geen bestanden meer verschenen. Dank Quinten, je bracht me op een idee. Ik laat morgen nog even weten of het probleem terug is of niet.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan altijd eens Malwarebytes laten lopen. https://www.appletips.nl/mac-anti-malware-app/
  • Dat ga ik doen. Want het heeft inderdaad niet geholpen. I keep you posted. Tnx!
  • Helaas niets opgelost. Ik denk dat ik het maar opgeef en af en toe die bak leeg.
  • Misschien is terug te leiden welk programma de veroorzaker door van een van deze bestanden de info op te vragen als deze nog in de prullenbak staat en vervolgens dit bestand terug te plaatsen als de info nog open staat dan zou de originele locatie van het bestand getoond moeten worden.

    Misschien geeft dit een richting welk programma de veroorzaker is.
  • QuintenQuinten    Moderator
    @Patrick_Bijvoet Kan je ook eens kijken onder Systeemvoorkeuren ▸ Gebruikers en groepen ▸ (jouw naam) ▸ inloggen ▸ en de apps daar verwijderen die er opgelijst staan. Dat kan vaak ook de oorzaak zijn van programma's die wel verwijderd zijn maar nog altijd moeten opstarten bij het inloggen.
  • Ha Quinten en Jemmie. Sorry voor de late reactie. Ik was een weekendje weg. Ik ga het morgenavond proberen. Dank weer voor het meedenken.
  • Hoi Quinten en Jemmie, helaas beide niet gelukt. Jemmie jouw suggestie heeft wel iets vreemds aan het licht gebracht. Het zet terug is nergens te vinden om een of andere reden. Het staat niet waar het normaal zou moeten staan.

    Je zou bijna zeggen dat de bestanden in de prullenbak ontstaan. Dank voor jullie hulp. Ik zal zaterdag eens hier in Haarlem de applestore bezoeken en anders gooi ik de bak af en toe leeg. Dank voor het meedenken.
  • Heel vreemd. Gisteren wilde ik iets uploaden via airdrop en deed dat ook. Daarna heb ik het probleem nog 3 keer gehad, uiteraard zag ik geen verband. Daarna kreeg ik het probleem dus nog 3 keer en als ik de prullenbak wilde legen, dan gaf de Imac aan dat er niets in de prullenbak zat en bleef hij echt een kwartier legen. En sinds vanmiddag is het probleem weg. Geen rare files meer.

    Voorlopig kan dit dus dicht. Bedankt Quiten en Jemmie voor het meedenken.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je mag altijd naar deze discussie verwijzen mocht het probleem terug komen. Maar bij deze het slotje.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.