Onzinnige mail weren/tegen houden, niet doorlaten.

Sinds ik die OS ubdate, 10.13.6 (17G65), gebruik heb ik problemen met binnenkomende mail, denk ik. Rond die tijd heb ik nl ook mijn icloud overeenkomst terug gedraaid naar standaard, dus daar zou het ook aan kunnen liggen.
Nu krijg ik zowat dagelijks 10-15 mails reclame binnen van Amerikaanse bedrijven. Over verzekeringen, isolatie, afslank middelen, zonnepanelen enz.. enz. Als ik al die mail in regels meldt om te weren gebeurd er niets. Alles blijft gewoon doorkomen. Het lijkt erop of mijn email adres ergens is gekaapt en doorgegeven/verkocht aan de liefhebber. Of met het updaten of bij het terug draaien van het icloud abonnement. Los daarvan werkt echter die regel, bij de instelmogelijkheden van mail, niet dus. Wat kan ik daar verder nog aan doen, dan eventueel een ander emailadres gaan installeren, met alle problemen van dien?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Geef nog even aan welke mail provider je gebruikt.
  • WesleyWesley    Beheerder
    De mails niet openen en gelijk verwijderen, dat is op langer termijn het beste. Als de spammers zien dat het adres niet actief is stopt het uiteindelijk. Op een mac doe je dit door met je rechtermuisknop te klikken op de mail ▸ Verplaats naar ▸ ongewenste reclame. Op een iPhone of iPad door in de lijst van rechts naar links over de mail te vegen en kiezen voor 'Meer ▸ Verplaats bericht ▸ Reclame of direct op verwijder'.

    Als het gaat om een @icloud-adres kun je ook direct de regels toevoegen op de iCloud-websites (is effectiever): https://www.appletips.nl/icloud-verwijder-direct-de-vervelende-spam-mails/

    Geen idee of je bij gmail ook iets soortgelijks hebt. Met het terugdraaien van iCloud-abo heeft het niets te maken overigens.
  • Ik gebruik gmail als mail provider.
    Ik heb al weer van alles geprobeerd maar die stomme mails blijven maar komen en ik kan niet ontdekken hoe die lui aan mijn e-mailadres komen! Ik heb nu ook in icloud die regels toegepast , ook dat geeft geen verbetering.
    Wi kan er mij helpen? Of moet dan toch maar neer een ander email adres overstappen, wat ook nogal wat voer=ten in aarde heeft!
  • In gmail (webversie) kan je filters toepassen die dit soort rommel gelijk ongelezen in de prullenbak gooien.

    Zolang je vriendenkring voor het rondsturen van massa mail het veld CC gebruikt, i.p.v. BCC en als er daarvan een een virus heeft, ben je de sjaak.

    Ik heb mijn adres eindeloos lang schoon kunnen houden, totdat een zo’n seniore sukkel de hele vereniging van 200 personen in een keer aanschreef.

    Zie ook https://digitaleassistentie.nl/e-mailadres-zien-van-anderen-is-fout-in-cc-zet-in-bcc/
  • October 2018 aangepast
    Ik heb het zelfde probleem, maar dan met KPN als provider. Ook heb ik niets bij iCloud veranderd en het probleem deed zich ook voor de upgrade naar Mojave voor.
  • Hier ook het probleem van ongewenste mail van Amerikaanse ‘bedrijven’. Ik heb een hotmail e-mailadres en heb geen idee hoe ze hier zijn aangekomen. Gelukkig filtert Microsoft deze mail direct als ‘ongewenst’ maar het blijft iets vervelends.
Log In of Registreer om te reageren.