Naam bij "aan:" in email

Als iemand mij een email stuurt ontvang ik deze correct, maar staat bij "aan:" niet mijn naam maar die van mijn echtgenote. Geen groot probleem, maar ik wil daar liever mijn eigen naam zien. Wel sturen de afzenders het naar mijn eigen email adres. Ik heb al gekeken of bij de accounts de naam van mijn vrouw ergens staat, maar dit is niet het geval. Wie weet hier een oplossing voor.

Reacties

  • Kun je aangeven of dit op een Mac of iPhone/iPad gebeurt?
  • dit is op mijn Mac. (maOS High Sierra versie 10.13.6)
    email: Versie 11.5 (3445.9.1)
  • De naam wordt volgens mij gehaald uit de contact persoon welke als 'Mijn kaart' is ingesteld.

    Dit kun in controleren door in 'Contacten' naar het 'Kaart' menu te gaan en te kiezen voor 'Ga naar mijn kaart'
  • Heb gekeken in "mijn kaart" staan alleen accounts genoemd met mijn naam (door Siri)
    Kom geen enkele keer de naam van mijn vrouw tegen. Die had ik overigens al helemaal uit contacten gehaald.
  • En als je naar Systeem voorkeuren | Internet accounts en vervolgens jouw mail account aanklik, welke naam staat daar dan?
  • Ook daar staat mijn naam.
    Voorheen liet ik wel de email van mijn vrouw ook op de Mac binnenkomen, nu niet meer en haar account staat hier ook niet meer bij.
  • Jemmie, ik heb nu in de accounts de naam home veranderd in mijn eigen naam en de email afgesloten en opnieuw opgestart en nu is het allemaal correct.
    Hartelijk dank voor je reacties en hulp.
  • Goed te horen dat het opgelost is.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.