Contacten op iphone maar in geen enkele Cloud

Ik heb iets vreemds, ik heb 2 iPhones, iA en iB, maar op iA een aantal contacten, die ik nergens kan terug vinden in een Cloud!
Contacten zijn normaal ingedeeld onder groepen; privé, zakelijk, sport, overig.

Omdat alle aankopen onder één iTunes account worden gedaan, en er een Familie account van 200 GB is, heb ik beide Cloud accounts gecheckt.

Ik dacht via de Mac namelijk simpel contacten te kunnen opsporen die niet tot een van de groepen behoren / verkeerd ingevoerd zijn, maar zag niks, behalve dat de bewuste contacten niet in de Cloud staan.

De bewuste contacten kan ik alleen vinden op die iPhone, iA.
Wat ook vreemd is, is dat ik op mijn iPhone een groep “alle iPhone” heb (was dat niet lokaal?), maar die staat op de andere iPhone iA niet!
Daar staan vreemd genoeg de groepen van mijn iPhone, iB én van iA, maar niet een groep “alle iPhone”.

Snap je het nog ;)

Behalve dat ik dit wil oplossen, wil ik dat we voortaan contacten eenvoudig kunnen delen, zonder verdere prive zaken uit te wisselen.

Ik denk dat ik daar met Timosha’s uitleg op dat forum dat bijna ter ziele is, de fout ben ingegaan.

Ik wil dus graag separate iPhones die contacten en -updates delen, en aankopen en Familie delen van iCloud.

Reacties

  • Misschien zijn de contacten op iA alleen beschikbaar op de simkaart? Probeer dit eens: https://www.appletips.nl/ios-importeer-eenvoudig-je-simcontacten/
  • Geen contacten op de SIM kaart.

    Blijft vreemd!
  • Wil je contacten die niet in een groep zitten opsporen, maak dan in Contacten op je Mac een Slimme groep aan.
    Als dat gedaan is heb je de contacten in die Slimme groep die niet verbonden zijn met eeg bestaande groep.
    Blijft over de synchronisatie van iCloud van je account op je Mac met de iPhone

  • Jan, heb ik ook gecheckt, zie mijn 1e bericht.
    Op deze manier dacht ik ze juist simpel in de juiste groep te kunnen zetten ;)

    Daarom verbaast het me waar die contacten staan.
Log In of Registreer om te reageren.