Favorieten contacten per toestel

October 2018 aangepast in iOS 11
Kan je per toestel je favorieten vn contacten instellen. Zo juist een iPhone SE aangeschaft. Nu staan al mijn favo ook op het toestel vn m’n man.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Het beste dat je kan doen is voor jullie beide elk een account aanmaken. Zo kom je nooit in de problemen met de synchronisatie van gegevens. Of wanneer er word gebeld naar het ene toestel, het andere ook begint te rinkelen.

    Je kan dan achteraf wel Delen met gezin inschakelen zodat je van elkaars aankopen kan genieten. En betaald de gezinshoofd voor iCloud Drive (200GB, 3 euro per maand), dan kan iedereen in het gezin er van gebruik maken. Verlies je één van de toestellen, dan kan de andere via Zoek Mijn iPhone het opsporen.

    Foto's kan je ook delen door Gedeelde albums.

    Nu is het niet erg dat je reeds het toestel hebt geconfigureerd.
    Je hoeft enkel in Instellingen ▸ [Jouw naam] ▸ onderaan uit te loggen. Het zal vragen of je zaken wilt bewaren op het toestel of mogen verwijderd worden, het blijft wel nog online en op het andere toestel bestaan. En via appleid.apple.com maak je dan een nieuw account aan.
  • @Quinten bedoel je in iCloud ? Ik zag dat er nu al delen stond zonder er dit gevraagd is of dat ik toestemming had gegeven. Heb dit nu uitgezet. Maar kan de andere dan niet via de iMac zijn muziek opladen ?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je beide een account of niet?
    Je kan altijd de muziek uploaden via iTunes. Heb je Apple Music dan gaat dit niet, want dat werkt voor een groot deel via iCloud. Tenzij je het gezinsabonnement neemt.
  • October 2018 aangepast
    @Quinten
    Icloud / Apple ID hebben we maar één account.
    We hebben iTunes,
    'k zie dat er uiteraard dezelfde nummers/lijsten bij de SE staan, maar dat is momenteel geen probleem, kan waarschijnlijk ook aangepast worden ?
    Wat dat bellen betreft zijn 2 aparte GSM nummers (Base) dan gaan ze niet samen rinkelen , al getest.
    Nu die account bij Apple
    is dat dan waar je naam Apple ID,iCloud,iTunes store enz staat ?
    daar zie ik dan onze 2 iphone staan en ook de computers.
    Moet je dan op de iPhone Se de iPhone Se selecteren en verwijder van account klikken ?
    "Het zal vragen of je zaken wilt bewaren op het toestel of mogen verwijderd worden",
    Wat doe je dan best, bewaren of verwijderen ?
    Sorry vr deze vele vragen door deze leek.

  • QuintenQuinten    Moderator
    Geen enkel probleem, vragen stellen is één van de hoofddoelen van dit forum.

    Dezelfde nummers hebben kan inderdaad geen probleem zijn. Maar na een tijdje kan het zijn dat er nummers tussen zitten dat jij echt niet nodig hebt en omgekeerd.

    De functie die er voor zorgt dat je op verschillende toestellen gebeld kan worden heeft in het verleden al voor veel frustratie gezorgd. Ik kan er persoonlijk van meespreken en er zijn op regelmatige basis vragen op dit forum die daarover gaan.

    Waar inderdaad je naam, Apple ID, iCloud, iTunes Stor enz staat is inderdaad waar je account is van Apple. Het klopt dat je daar ook alle toestellen ziet die ingelogd zijn met het zelfde account.

    Je moet niet op de SE klikken op die te verwijderen. Onderaan die pagina zie je Log uit, om het account te verwijderen. De zaken die je wilt bewaren, bewaar je, het is één voor één dat het overloopt. Zaken die het zal overlopen: Foto’s, Contacten, Zoek mijn iPHone.

    Wanneer je nu het nieuwe account aan het toestel hangt, zal het vragen om zaken te combineren zoals Safari bladwijzers.
  • dus best eerst een extra account aanmaken bij apple via die site appleid.apple.com en dan toestel configureren.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Jup. Correct.
  • we kunnen al verder nu, we gaan het later nog eens goed bekijken.
    bedankt
Log In of Registreer om te reageren.