Installatie software (f-secure) blijft hangen op Pakketscripts uitvoeren

Dag gebruikers van Apple,

Ik ben over het algemeen een tevreden gebruiker en weet mijn weg normaal gesproken met problemen / probleempjes.

Zo niet vandaag. Zoals het onderwerp al zegt: installatie software (f-secure) blijft hangen op Pakketscripts uitvoeren.

Zie bijgevoegde schermafbeelding. Heel vervelend. Ik kan laptop (macbook air) niet opnieuw opstarten.

Iemand een tip? Misschien zijn er plossingen via Terminal?

Groet, Rick

I

Reacties

  • October 2018 aangepast
    He lijkt of er problemen zijn met de licentie controle op de site van f-secure. Wanneer ik via xs4all mijn gebruikte licenties wil controleren krijg ik een error melding, op meerdere apparaten getest.

    Probeer je f-secure al lang te installeren op de macbook?

    Update 13:20: Inmiddels kan ik weer bij de Licentie server, loopt jouw installatie nu verder, anders zal je deze toch moeten afbreken en opnieuw opstarten.
  • Jemmie, dank voor je reactie. Ik had f-secure op mijn laptop, toen gedelete omdat realtime scannen niet meer werkte (en de fsavd bleef daarbij de cpu flink bezig houden).

    Bij het opnieuw installeren bleef installer hangen. En daar hangt hij nog steeds. Geen stap verder. Afbreken lukt dus niet. Ik kan zelfs mijn computer niet opnieuw opstarten (misschien wel door de batterij helemaal leeg te laten lopen). Computer doet het verder ook prima, dus geen last van. Maar heb geen virusscanner nu.
  • Via 'Forceer Stop' in het  menu kun je installatie ook niet stoppen?
  • Nee. Zelfs ‘hard uitzetten’ met aan uit knop wil niet.
  • October 2018 aangepast
    Via de Terminal kun je met het commando ps -ax alle lopende processen zien, het is handig om eerst zoveel mogelijk programma's af te sluiten om de lijst niet te lang te maken.
    Hopelijk kun je daar het proces identificeren van installatie.

    Wanneer je de PID van het proces weet kun je met het commando kill 'PID nummer' het proces afsluiten.
  • Gelukt. Via je ideeën ben ik met cmd alt esc eruit gekomen. Eerdere forceer stops werkten niet. Nu wel. Maar dank, Jemmie. Nu nog het icoon uit de werkbalk en dan maar eens een nu poging doen om scanner opnieuw te installeren.
  • En ook icoon is weg (via Activiteitenweergave gedelete). Echt benieuwd of ik weer de scanner aan de praat krijg als ik die heb gedownload. Nogmaals dank, ben weer een hoop wijzer geworden qua porgramma's en killen van programma of -onderdelen.
  • October 2018 aangepast
    Helaas, te vroeg gejuicht. Op het moment dat ik de laptop wil herstarten, komt het oude venster van mijn originele post weer te voorschijn. Ik heb in ieder geval dat weg kunnen krijgen.
    Maar herstarten of uitzetten kan dus nog steeds niet.
    Mag ik je vragen hoe je aan het juiste PID-nummer komt? Zelf de lijst doorlopen? Er zijn er drie die f-secure in de naam hebben. Alle drie killen?

    Edit: kill lukt niet. Operation not permitted.
  • Ja je kunt ze alle drie killen en misschien is er nog een die verwijst naar de installer van de software.

    Heb jij de software recent gedownload of was het een eerdere download die je wilde installeren? Er zijn een paar versie terug problemen geweest met Mojave, maar niet meer met de laatste versie.
  • Helaas, te vroeg gejuicht. Op het moment dat ik de laptop wil herstarten, komt het oude venster van mijn originele post weer te voorschijn. Ik heb in ieder geval dat weg kunnen krijgen.
    Maar herstarten of uitzetten kan dus nog steeds niet.
    Mag ik je vragen hoe je aan het juiste PID-nummer komt? Zelf de lijst doorlopen? Er zijn er drie die f-secure in de naam hebben. Alle drie killen?

    Edit: kill lukte niet. Operation not permitted. Maar met de sudo variant werkte het wel. Volgende stap: opnieuw installeren f-secure.
  • October 2018 aangepast
    Software recent gedownload via xs4all.
    Wat gelukt is: de installatie-procedure die was vastgelopen doorbreken. Ik kon daarna de laptop herstarten. Ben nu wel een beetje beducht om de software van f-secure te installeren.
    Morgen maar eens even contact opnemen met xs4all.

    Edit: alles aan de praat gekregen. Veel geleerd de afgelopen dagen over do's en don'ts van software.
Log In of Registreer om te reageren.