Bluetooth zender gebruiken met de Airpods

October 2018 aangepast in Algemeen
Ik ben op zoek naar een goede Bluetooth zender waarmee ik het geluid van een Philips tv op mijn Airpods kan ontvangen. De tv heeft een koptelefoonaansluiting en een vrije USB poort voor de voeding

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Je moet op zoek gaan naar een bluetooth zender met een interface waarbij je een bluetooth ontvanger kan selecteren. Ik heb het 1x geprobeerd en het was me toen niet gelukt met de AirPods.
    PS: Het moet best ook een zender zijn dat bluetooth 4.0 kan uitzenden.
  • October 2018 aangepast
    Update: ik heb de Airpods nog niet besteld, dus advies voor andere goede, goedkopere, combinaties mag ook.

    @Quinten of Jemmie: kan een van jullie de berichten samenvoegen?
  • QuintenQuinten    Moderator
    October 2018 aangepast
    Dat is gebeurd. Ik denk dat je beter kijkt voor een all in one oplossing. Hoofdtelefoon met laadstation dat via bluetooth verbonden is met elkaar.

    Je zegt goedkopere oplossing: Je zal dan zeker zitten met een zekere vertraging tussen het beeld en geluid. En geloof me, dat is niet prettig om te kijken.

    Heb je geen Apple TV? Daar kunnen AirPods worden op aangesloten?
  • October 2018 aangepast
    Ja, ik heb een Apple TV type 3. Maar daar krijg ik toch niet het geluid van de tv op? En is de ATV d.m.v. Blue Tooth te koppelen met de Airpods?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan enkel het geluid dat de AT produceerd doorsturen naar een externe bron.

    En ja, zeker je kan dat gemakkelijk koppelen, dat gebeurd automatisch via jouw iCloud account.

    PS: achteraan de case van de AirPods zit er een klein knopje, wanneer je die 5s indrukt dan kan het koppelen aan een Bluetooth zender. Dat kan ook Windows/Android zijn, maar de eerste keer automatisch koppelen gaat nog niet.
  • Het koppelen van de Airpods had ik intussen al gevonden. Maar hoe krijg ik het geluid van de Philips TV op de Apple TV?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Apple tv kan enkel beeld en geluid uitsturen niet ontvangen, met uitzondering van AirPlay.
  • Dus het gaat helaas op deze manier niet lukken.
  • October 2018 aangepast
    Nee, want ik wil Airpods (o.i.d) gebruiken om draadloos eigen muziek vanaf de iPhone en het geluid van de tv te luisteren.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik ben net Airfly van twelvesouth tegen gekomen in de winkel.
Log In of Registreer om te reageren.