Beeld iPhone overzetten op iPad

Allen,

Ik heb een XS Max 512 GB en ga daarop binnenkort veel films zetten. Ik ga met vakantie en wil graag deze films afspelen op mijn iPad. Ik ben dan ook op zoek naar een programma die het beeld van mijn iPhone overzet op mijn iPad dan wel dat ik via mijn iPad de films op mijn iphone kan benaderen.

Wie oh wie kan mij hierbij helpen?

Groeten,
Arnold

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Het eerste wat ik kan bedenken is dat je AirDrop gebruikt om je films tussen de 2 toestellen te delen. Daarnaast kan je ook werken met een USB Stick van bijvoorbeeld van SanDisk die je kan aansluiten op de iPad om zo de films te verplaatsen tussen toestellen.

    Maar als je een film op een centraal toestel wilt hebben en die vanaf een ander toestel wilt benaderen/streamen. Dan raad ik je aan om Plex.tv te gebruiken. Je installeert dit op een Mac/PC/Linux computer en plaatst daar ook de films op. Als de server gestart is kan je mits de Plex app op een iOS/Android toestel alle films/series/muziek/foto's benaderen via jouw lokaal netwerk en vervolgens streamen naar jouw toestel.
  • Top dank je. Ik ga naar Azië en weet niet of ik overall WiFi heb en veilige verbindingen. AirDrop ga ik testen en anders de USB stick.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Volgens mij is AirDrop een lokale wifi-verbinding tussen twee apparaten. Ze maken contact met elkaar via Bluetooth, zetten een lokale verbinding op en versturen dan zo de bestanden naar elkaar.

    Een stick is inderdaad een optie, maar info: https://www.appletips.nl/sandisk-ixpand-flash-drive/
  • Dank jullie wel, ga het testen
  • October 2018 aangepast
    Misschien doe ik iets fout, maar heb een film op de ipad staan en kan deze, via de app video, nietdelen met de iphone. Is de omgekeerde volgorde van mijn vraagstelling maar dat moet toch niets uitmaken, toch?
  • QuintenQuinten    Moderator
    In de Video app kan je inderdaad niet iets delen, zowel gekochte als zelf geüploade films. Je kan dit enkel doen als de video in de Foto's app staat.
  • Dank je. Dan wordt het de stick.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik heb het gisteren even uitgetest met een stick, Je kan niks afhalen/plaats in de Video app. Je kan het enkel via de stick afspelen of bewaren in de Foto's app.
  • Dank voor de moeite. Wordt echt gewaardeerd.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Graag gedaan. Ik hoor graag wat je uiteindelijke keuze zal zijn. En hoe je ervaring was.
  • Heb het nog simpeler opgelost. Heb wat games gedelete en andere apps die ik nooit gebruikte. Heb ineens genoeg ruimte over voor 14 films🤗
  • QuintenQuinten    Moderator
    super!
Log In of Registreer om te reageren.