equalizer app die systeemgeluid regelt

Goede middag,
Ik ben op zoek naar een app die het uitgangsniveau van mijn Macbook pro kan regelen. Omdat ik slechthorend ben stream ik het geluid van bijv. Youtube naar mijn gehoorapparaten. Standaard zijn de hoge tonen vaak verkeerd en met een equalizer zou ik dit kunnen regelen. Helaas is het bij veel apps de bedoeling dat je eerst een muziekbestand download. Dit wil ik dus niet. Het gaat mij dus om het streamgeluid van bijv. Youtube, NPO1,2 of 3

Groeten, Maarten

Reacties

  • Deze al geprobeerd:

    https://bitgapp.com/eqmac/

    Deze zou op de output van van de Mac moeten werken.
  • Nee deze werkt niet. Hij zit andere programma's dwars. Sorry voor de moeite maar dank voor de tip.
  • Jammer, maar met welke andere programma's heeft deze conflicten, is dit een programma die de koppeling met je gehoortoestel maakt of een andere programma.

    Gebruik jij voor de koppeling met de hoortoestellen een standaard bluetooth verbinding of wordt er een eigen protocol gebruikt, vaak met behulp van een aparte dongel.
  • Een bluetooth verbinding
  • Sorry ik las maar de helft. Ik heb juist een conflict met de geluidsuitvoer. Ik hoor bijna niks meer als ik via de equalizer app luister.
  • Hoortoestellen die via bluetooth verbonden kunnen worden zijn meestal wel wat geavanceerdere toestellen.
    Is het niet een mogelijkheid om een apart programma in het hoortoestel te programmeren die je kunt kiezen als je via de computer geluid afspeel?

    Ik heb zelf wat minder geavanceerd hoortoestel, maar ik heb 4 programma's die ik kan kiezen.
  • Nu ik weet dat je ook apparaten hebt kan ik het uitleggen. Sinds kort heb ik nieuwe Phonak app. Wel bluetooth maar niet rechtstreeks. Dus ik heb nog wel een bluetooth ontvanger om mijn nek hangen. Het verschil is 1500 euro!
    Het is best wel een complex verhaal. Ik stream veel muziek. Soms via itunes. Dit programma heeft wel een equalizer. Soms via Youtube. Geen equalizer, maar wel als je via Chrome kijkt. Want Chrome heeft wel een equalizer. Soms stream ik via Spotify. Wel een equalizer. Op de Ipad is het verhaal ongeveer gelijk. Alleen dan kan ik niet via Chrome kijken. En geluid via tv is ook niet optimaal.
    Dus je snapt wel dat ik één app zoek die alles omzeilt.
  • Phonak, bekend merk deze heb ik zelf ook :smile: Maak jij soms gebruik van de ComPilot?
    eqMac zou dan toch wel moeten werken. Wanneer je het programma open kun je dan kiezen in het veld waar 'Buit-in Output' staat kiezen voor een andere optie?

  • Ik heb inderdaad een ComPilot. Werkt prima hoor. Ik heb net ontdekt dat de equalizer wel werkt als je via algemene instellingen-geluid schakelt naar die ComPilot. Het een en ander werkt dus. Dank daar voor!
  • Mooi dat je een werkende oplossing gevonden hebt.
  • Bestaat zoiets voor IOS? Ook op de Ipad stream ik veel.
  • Ik denk dat dat moeilijker wordt doordat de, op de iPad geïnstalleerde, app's geen toegang hebben tot andere app's.
    Dit wordt in sommige gevallen wel toegestaan, bijvoorbeeld toegang tot de foto app of de contacten app, daar wordt dan toestemming voor gevraagd, maar dit wordt alleen toegestaan van app's van derde naar standaard app's en niet van app's naar andere app's van derde.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Op de iPhone heb je onder Instellingen ▸ Muziek ▸ Equalizer wat aanpassingen te doen, maar daar kan je enkel kiezen uit scènes.

    Je hebt wel hoofdtelefoonmerken bijvoorbeeld Sennheiser die hun hoofdtelefoons laten bijregelen met een equalizer app.
  • Ik zie het probleem. Wie weet komt Apple eens met een uitbreiding voor geluid. Maar zeker dank voor de genomen moeite!

    Groeten, Maarten
Log In of Registreer om te reageren.