Toetsenbord is veranderd op de iPad, maar op iPhone hetzelfde gebleven

September 2018 aangepast in iOS 12
Het toetsenbord is sinds de update naar ios 12 verandert mijn vraag is dit te herstellen of is dit gewoon een update fout.
het gaat om de toetsen 123 en de smile deze button zijn verwisseld op de Iphone staan ze juist zo ook op de oude ipad's maar op de ipad met ios 12 zijn ze omgewisseld.
Daar door toets ik vaak de verkeerde knop in omdat je dat gewend bent.
zie foto's

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Dat is geen update fout maar "by design".
  • Ik heb hetzelfde probleem. Heel irritant. Is inderdaad geen fout, maar  wil een specifiek verschil hebben tussen de toetsenborden van de iPad en iPhone, aldus de helpdesk van . Ik heb de emoticon button maar verwijdert, ga niet wachten totdat ik er aan gewent ben.
  • Ben gisteren in de apple store geweest en daar gemeld aan de genius bar zagen het probleem ook voor het eerst en vonden het ook vreemd. Zouden het als nog melden.
    dit was in apple store Amsterdam.
  • timoshatimosha    Moderator
    @frankf

    Je moet niet op de Apple Store wachten je kan zelf ook een "feature request" indienen bij Apple:

    https://www.apple.com/feedback/ipad.html
  • WesleyWesley    Beheerder
    Dit heeft Anneke gereageerd op ons iOS 12 bugs artikel:
    "Sinds de update is het toetsenbord op de iPad anders dan op de iPhone. De smilies en 123 knop zijn verwisseld. Dit is super irritant. Om niet steeds de smilies te krijgen als ik een cijfer nodig heb, heb ik de smilies verwijdert. Ik heb  gebeld, maar het is geen fout, maar een bewuste keuze geweest om verschil aan te brengen tussen beide apparaten.
    Ik zeg draai terug deze keuze, niet handig in mijn optiek."

    Zie originele reactie: https://www.appletips.nl/ios-12-bugs-bekende-problemen/#comment-260879
  • Vandaag 14 oktober update van Apple waar bij het toetsenboord is aan gepast.
    Dus als het goed is kan er een slotjevop.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.