mail voorkeuren werkt niet meer.

October 2018 aangepast in macOS 10.14 Mojave

Heb het volgende probleem kan mail voorkeuren niet meer openen om een account aan te maken en ook om bij het account een handtekening te plaatsen,
ik zie dan het volgende scherm. zie bijlage. Wie kan mij helpen.

Reacties

  • Er zijn verschillende oplossingen die hiervoor aangedragen worden, maar de minst ingrijpende, die volgens mij werkt is:

    Sluit de mail app.

    Ga naar de map met ⇧+⌘+G en plak de volgende locatie:
    ~/Bibliotheek/Containers/com.apple.mail

    Kies voor de rechter muis toets of met twee vingers op de trackpad en kies:
    'Nieuw map met selectie'
    (Hiermee maak je een backup die je eventueel later terug kunt zetten.)

    Herstart vervolgens de Mac en start vervolgens de mail app en controleer of de voorkeuren nu wel zichtbaar zijn.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Accounts kan je altijd aanmaken onder Systeemvoorkeuren.

    Maar:
    - Sluit mail af
    - Hernoem de ~/Library/Mail map even (zo gaat Mail deze niet opnieuw gebruiken maar heb je een kopie
    - Verwijder ~/Library/Containers/com.apple.mail
    - Herstart de mac, en open Mail, deze zal nu alle postbussen opnieuw gaan ophalen.

    Om deze paden te gebruiken ga je in Finder naar Ga > Ga naar Map...

    Mocht je de handtekeningen nodig hebben die eerst had aangemaakt. Die staan in ~/Library/Mail/V6/MailData/Signiatures. Je kan de hele inhoud van de oude map terug plaatsen op de juiste locatie. Maar voor je Mail opent moet je eerst alle bestanden in deze map beveiligen door rechter muisknop te gebruiken op alle handtekeningen-bestanden en te kiezen voor Toon Info en vink Beveiligd aan. Mail zal nu deze bestanden niet zo maar verwijderen maar accepteren. Nu kan je jouw oude handtekeningen even mailen naar jezelf en opnieuw toevoegen aan de lijst nadat je de beveiliging opnieuw hebt opgegeven en ze door mail verwijderd zijn (na herstart van mail)
  • Beste allemaal probleem opgelost met behulp van apple er ontbrak een v6 bestand
    ze zijn 45 minuten met mij bezig geweest dus perfect afgehandeld door apple.
    Jemmie en Quinten bedankt voor de snelle reactie.
    er kan een slotje op.
  • Goed te horen dat het opgelost is

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.