ITunes of iCloud kopie terugzetten op een toestel met kleinere opslag?

Waar ik tegenaan loop bij het omruilen van een iphone is dat de iTunes(!) backup gemaakt met een iphone (128GB) niet teruggezet kon worden op een met 64GB, terwijl de backup slechts 50GB is.

Zou dit met een iCLOUD backup wel kunnen, of is dat een dingetje om rekening mee te houden?

Dat zou dus betekenen dat je vanuit een toestel met grotere opslag nooit naar een kleiner toestel zou kunnen!

M.a.w. ik heb nu via via een iphone 7 plus met 128GB, (veel te groot voor mijn dingen) en als ik in de toekomst b.v. een iphone X koop met “slechts” 64 GB, ik geen enkele reservekopie terug kan zetten?

Reacties

  • Een backup op een kleiner capaciteit toestel moet wel gewoon terug gezet kunnen worden, de versie van IOS van de backup mag alleen niet hoger zijn dan van het nieuwe toestel.

    Ik weet niet waar je de backup grote gevonden hebt, maar in de backup zit niet het systeem en de standaard app's.
    Volgens mij is het tegenwoordig niet eens meer mogelijk überhaupt app's in de backup mee te nemen, deze worden na het terug zetten van de backup van internet gehaald.
    Hierdoor is de grote van de backup dus maar een gedeelte van de ruimte die nodig is op de iPhone.

    Heb je de backup via een restore of een update geprobeerd terug te zetten, bij een update kan ik mij voorstellen dat er meer vrije ruimte nodig is, omdat de data er misschien eerst naast gezet wordt.
Log In of Registreer om te reageren.