iPad opstarten gaat niet meer

mijn iPad gaat niet meer aan

Reacties

  • October 2018 aangepast
    Handig om iets meer van de voorgeschiedenis te weten ;-)

    Heb je de iPad zelf uitgezet, is de iPad uitgegaan doordat de batterij leeg was, hoelang heeft deze dan, zonder dat dat deze weer aan de lader werd aangesloten, gelegen.
    Zijn er al eerder problemen met de batterij geweest, herkend de computer de iPad wel als je deze aansluit.
    Hoelang heb je de iPad nu opgeladen.

    Om welk type iPad gaat het overigens.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan je iets meer info geven?
    - licht het scherm op, en valt ie onmiddellijk uit?
    - welke versie van iPad heb je? Staat achteraan je toestel (model)
    - heeft het toestel al hardware schade? Gebroken scherm?
    - is het ooit al hersteld geweest? Door wie?
    - heb je het al proberen opladen?
    - opgeladen met een andere kabel, en zelfs aan een computer?
    - als hij aan de computer hangt, en iTunes staat op, komt er dan een melding, of een symbool van de iPad in de balk bovenaan?
  • het versie nr is a1416
    de iPad is opgeladen en gaf 100 procent aan
    ik heb hem aan de computer aan gesloten maar nergens een symbool op iTunes
    dit is de eerste keer dat hij het niet doet
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ok, Het is al een iets ouder toestel (iPad 3 - 2012). Het kan zijn dat ie het plots beheeft. Maar hier is een tips om in een poging hem terug aan de praat te krijgen:
    - Sluit de iPad aan met de kabel aan een stopcontact, zodat je zeker weet dat het toestel stroom krijgt.
    - Houd nu de sluimer (knop bovenaan het toestel) en de thuisknop (knop onderaan op het scherm) samen in en dit geduurende minstens 20 seconden.
    - Zie je een Apple logo, dan mag je los laten. (het toestel start nu normaal op)
    - Zie je het iTunes logo met de vraag om te verbinden. Dan is er een fout op het toestel. (je zal het toestel dan moeten wissen)
    - Gebeurt er helemaal niks, dan is er meer aan de hand met het toestel. ik raad je dan aan om eens langs een erkende hersteldienst te gaan, wie weet krijgen ze hem aan de praat. Maar ik zou zeker niet overgaan tot herstelling, de herstelling (€ 250 - € 310) kost veel en is bijna de prijs van een splinter nieuwe iPad van 2018 (€359,-).


    Heeft hij voorheen al problemen gehad met het opladen? dat het soms niet wilde?
    Ook al een andere kabel geprobeerd? Wie weet ligt het gewoon aan de kabel? een kabeltje kost € 25. in een Apple hersteldienst kunnen ze het ook even testen, ze hebben er losse kabeltjes liggen.
Log In of Registreer om te reageren.