Ongewenste reclame, en de ergernis die dat oplevert

Het zijn dan wel geen bakken vol, maar elke dag wel een paar ongewenste reclameberichten waaraan bij het binnenkomen en zien alleen al ik me rot erger. Welke halzen houden zich bezig met het verspreiden van die crap over vloerdelen, hypotheken, auto's, reizen en andere zotte aanbiedingen - waarvan iedereen allang weet dat het niet is wat het lijkt - en waarom? Per maand wordt die troep automatisch opgeruimd, heb ik begrepen. Het liefst elke dag, wat mij betreft. Nog liever zou ik zelfs niet eens willen zien welke zooi er in mijn postbus belandt. Kan ik die rubriek ongewenste reclame gewoon 'uit het beeld' bannen plus elke dag automatisch wissen? En zo ja, hoe? Alvast dank voor het delen van je kennis!

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    De ongewenste reclame kun je iedere dag wissen. Open Mail ▸ Menubalk ▸ Mail ▸ Voorkeuren ▸ Account ▸ Klik op je account ▸ Postbusinstellingen ▸ Klik op het dropdownmenu bij 'Wis ongewenste reclame' en kies voor 'Na één dag'.

    Verder is het belangrijk dat je de mail niet opent en direct in ongewenste reclame zet. Dit doe je door met een secundaire klik (rechtermuisknop) te klikken op de mail en dan te kiezen voor 'Verplaats naar 'Reclame'. Doordat je de Mail niet opent kan de inhoud niet worden opgehaald op de servers van de spammers en zal na verloop van tijd je Mail adres als 'inactief' worden beschouwd.
  • Hey Wesley!

    Bedankt voor je snelle reactie. Telkens weer leer ik bij. Ik ga aan de slag met je info! Fijne dag en tot de volgende keer.
Log In of Registreer om te reageren.