Bluetooth niet beschikbaar na update naar ios12.0

Na update is Bluetooth niet meer beschikbaar op mn Iphone

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Hoe bedoel je? Is het icoon, grijs? Kan je de aan uit-knop niet aantikken?
  • Als ik naar instellingen ga , staat icoon "vaag" v kleur met daarnaast "niet beschikbaar".
    Af en toe is icoon goed v kleur met tekst "Uit"
  • Bluetooth Werkt niet meer op mijn iPhone SE en iPadPro sinds upgrade naar ios12.0 , iemand soortgelijke ervaring?
  • timoshatimosha    Moderator
    October 2018 aangepast
    Discussies samengevoegd.
  • Ook mijn bluetooth werkt niet in IOS 12 , hoe kan dit opgelost worden ?
  • timoshatimosha    Moderator
    October 2018 aangepast
    Als de Bluetooth schakelaar grijs is kan dit betekenen dat de Bluetooth hardware niet werkt. Dat kan een hardware maar ook een software probleem zijn.

    Als jullie de update naar iOS 12 over Wi-Fi (OTA = Over The Air) gedaan hebben adviseer ik om het toestel te herstellen met iTunes. Na het herstel eerst testen of Bluetooth werkt. Als dat het geval is kunnen jullie een reservekopie terugzetten.

    Als Bluetooth niet werkt op een maagdelijk toestel moet men toch beginnen denken aan een hardware probleem. Als het een hardware probleem is zou Wi-Fi ook niet werken aangezien Wi-Fi en Bluetooth dezelfde radiochip gebruiken.
  • Inderdaad, na iOS12 zie ik mijn icoontje niet meer rechtsbovenaan op mijn iPhone, van alles geprobeerd, wifi & bluetooth werken wel degelijk ! Ook al totale reset uitgevoerd, iemand een antwoord of oplossing

  • timoshatimosha    Moderator
    Dat BT icoontje is verdwenen in iOS 12. Dat is dus geen fout.
  • Mijn wifi doet het wel, bluetooth blijft zoeken om verbinding te maken , dit lukt niet.
    Ik heb ois 12 opnieuw op mijn IPhone 7 gezet via itunes, ook dit heeft niks opgelost.
    Ik wil downgraden naar ios 11.4, dit lukt niet omdat in de download.iwps niet gevonden kan worden. Wat doe ik fout??
  • timoshatimosha    Moderator
    Het ipsw image voor iOS 11.4.1 kan je vinden op ipsw.me
    Je kan dan de iPhone manueel (⌥ + Herstel) herstellen met iTunes.

    Denk eraan dat je na een zgn. downgrade enkel een backup van iOS 11.4.1 kan terugzetten en geen van iOS 12
  • Dank, helaas geen backup van iOS 11.4.1 , daarom lukt het me waarschijnlijk niet om te downgraden. Balen !! :( Verder is er niets te doen om bluetooth weer werkend te krijgen ?
  • timoshatimosha    Moderator
    Een backup heeft niets te maken met een "downgrade". In de backup zit geen systeem software.

    Ik zou niet weten waarom Bluetooth niet werkt. Heb hier een paar iPhones en iPads die met iOS 12 en iOS 12.1 Beta 2 werken en geen enkel van die toestellen heeft problemen met BT.
  • Heb je het apparaat waar bluetooth mee probeert te verbinden al eens weg gegooid? Door op de ⓘ achter het apparaat te klikken en vervolgens vergeet dit apparaat te kiezen.

    Vervolgens kun je het apparaat weer opnieuw koppelen met de iPhone.
  • Goede tip, Jemmie!

    En gewoon eens vanaf de basis checken of bv een app opnieuw installeren.

    Ik heb het ooit met TomTom of Garmin sport gehad, lag het aan de app historie.
  • timoshatimosha    Moderator
    Dit probleem zou, volgens de release notes, opgelost moeten zijn met iOS 12.0.1 die vanavond vrijgegeven is.
  • Ik kan Bluetooth aan en uitzetten, maar is niet te zien op scherm na update 12!
  • @tweety: De bluetooth icoon zal alleen verschijnen als er een bluetooth verbinding is met een apparaat.
  • Ook niet jemmie, volgens mij is het door die update, waarom veranderen ze dat toch steeds! Niets anders dan miserie, en steeds weer zoeken! Koop nooit geen Apple meer!
  • Als je niet van veranderingen hou hoef je niet te updaten.
  • timoshatimosha    Moderator
    Het Bluetooth icoontje wordt niet meer getoond in iOS 12.
  • Ik dacht alleen bij werkelijke verbinding, my bad.
  • De nieuwste update gedaan en ja hoor ........mijn Bluetooth doet het weer !!

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.