schermdeling tussen een imac en een ipad.

October 2018 aangepast in macOS 10.14 Mojave
Vraagje schermdeling tussen imac en mac werkt perfect maar is dit ook mogelijk tussen een imac en een ipad.
kan het niet zo snel vinden namelijk.
Zou dit erg handig vinden zodat ik iemand op afstand kan helpen met zijn ipad via mijn mac

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Van iPad naar Mac werkt het met een aantal VNC apps. Omgekeerd heb ik het nog nooit werkend gekregen.
  • October 2018 aangepast
    Timosha bedankt maar werkt het ook van ipad naar ipad dat zou namelijk nog mooier zijn voor mij.
  • timoshatimosha    Moderator
    Als het van Mac naar iPad niet werkt zal het ook niet van iPad naar iPad werken. De client is dezelfde. Zoek eens in de App Store naar "remote desktop" apps, misschien is er iets dat toch werkt. Maar ik twijfel er aan.

  • Met teamviewer kun je de iPad overnemen, beperking is wel dat je de iPad niet kan bedienen, dit is een beperking die apple oplegt.

    De app is op de iPad is: TeamViewer QuickSupport
  • timoshatimosha    Moderator
    @jemmie

    Bedankt voor de info. :) Wist ik niet maar dat komt misschien omdat ik niet zo'n fan ben van TeamViewer op een Mac.
  • Dan kun je altijd nog LogMeIn Rescue gebruiken, nadeel is dat deze commercieel is en €125 per maand kost :wink:
  • timoshatimosha    Moderator
    OK! Maar voor mijn toepassingen gebruik ik al jaren Apple Remote Desktop en soms ook Microsoft Remote Desktop.
  • Allemaal bedankt voor de snelle reactie en er mag een slotje op.
  • timoshatimosha    Moderator
    Het gevraagde slotje.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.